internetsnelkoppelingen picto's veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik Zjegger

Moderator
Moderator
Lid geworden
8 dec 2008
Hoi medeforummers,

ik heb IE 8 en sinds enige tijd veranderen bij tijd en wijle de pictogrammen van Helpmij naar het standaardpictogram van internetsnelkoppelingen, die wereldbol dus. Ik heb het al een keer opgelost door systeemherstel geloof ik, maar wat ik niet begrijp is dat het alleen de snelkoppelingen van Helpmij betreft. Niet alleen op het buroblad maar ook die, die in een map zijn opgeslagen. Ik gooi geen cookies weg bij opruimen o.i.d.
Schiet mij maar lek, maar hoop toch op een oplossing.

Laatst bewerkt:
Van af IE7 was dit al een probleem. 1 van de gevonden oplossingen is:
In het register zoeken naar,
HKEY_CLASSES_ROOT\.ico
Bij Default staat waarschijnlijk ico_auto_file deze waarde "moet" je veranderen in icofile.
Dit heeft voor mij destijds geholpen.
Maak uiteraard eerst een backup van je register.

grtjs jjw

Je zou nog kunnen proberen de icoon op "alleen lezen te zetten" dan kan in theorie een software applicatie niet aan de vorm komen van de icoon.

Ik probeer maar mee te denken, heb het eigenlijk nog niet mee gemaakt of gehoord/gelezen bij mensen.

je kunt ook nog 1 malig het bestand "IconCache.db" verwijderen. Het kan zijn dat deze corrupt is geworden door velen niet goed meer werkende snelkoppelingen.

Je kunt ook proberen het progje AM-DeadLink proberen. Deze doet feitelijk het zelfde, ruimt oude dooie links op en update de bestaande links weer naar hun staat zoals het zou moeten wezen.

grtjs jjw

Zoals ik al aangaf betreft het enkel de internetsnelkoppelingen van Helpmij, bij die anderen heb ik het niet. Wat ik ook al heb geprobeerd, de site opnieuw openen en een snelkoppeling via bestand>verzenden>koppeling op buroblad plaatsen, met hetzelfde resultaat. Het is niet alleen op 't buroblad dat zich dit fenomeen voordoet, ik heb een map op de schijf staan met allerlei snelkoppelingen van Helpmij waarbij zich dit verschijnsel bij al die koppelingen voor doet???????????
Ben zelf ook al behoorlijk op zoek geweest via google maar alle aangedragen opties werken niet.

Ja je hebt gelijk, daar las ik over heen. Hmm ok ik zeg eerlijk, mijn ideeën zijn op :o

grtjs jjw

Helaas, ook daar ben ik geweest. :o
De laatste keer dat ik 't had (+/- 4 weken geleden) heb ik geloof ik systeemherstel gedaan. Maar het is toch van de gekke dat ik de oorzaak niet kan achterhalen?

Websites can supply a customized icon called a favicon. It is stored in
your Temporary Internet Files (TIF) folder. As long as that file is
present, your internet shortcuts will display the customized icons. Clear
your TIF folder (or as newer cached files take the place of old ones), the
favicons are deleted. Windows replaces the deleted favicon with the blue
"E."

Workaround: grab the icons out of TIF. Move them to a folder. Edit your
internet shortcuts to point to the "rescued" favicon file (Properties>
Change Icon).

Bron: http://www.ureader.com/message/3790661.aspx

De temporary internet files had ik al eerder verplaatst naar een andere locatie ,heb hem gisteren toevallig nog opgeruimd. Maar ik ga straks nog aan de slag ermee, moet nu ff werken. :o
Bedankt voor de tip iig en ik laat je weten wat het geworden is.

opgelost!

Zoals ik daarstraks al aangaf had ik de TIF-map al verplaatst. Ik heb via mapopties de beveilgde betsuringssysteembestanden zichtbaar gemaakt zodat ik de inhoud v.d. map kon zien. Daar stonden 2 icons in van Helpmij, toen heb ik de 2 internetsnelkoppelingen van Helpmij, die op m'n buroblad staan, via eigenschappen van het vraagteken voorzien dat standaard in de map %SystemRoot%\system32\SHELL32.dll staat. Wat schetst mijn verbazing, alle snelkoppelingen die in een aparte map zijn opgeslagen hebben inmiddels weer het picto van Helpmij. :( :d
Picto's.jpg
Ik krab me eens achter de oren maar het is hoe dan ook opgelost!
Bedankt allemaal voor het meedenken! :d

Een omslachtige maar werkende oplossing haha. Ben het met je eens dat het vreemd is dat Windows toch de Icon aanpast. Nou veel plezier met je eeh "oude" icoon uiterlijk haha.

grtjs jjw

Ja, maar ik wil niet steeds systeemherstel doen als het niet écht nodig is en zeker niet voor zo'n akkefietje. Nu ik weet dat dit voor mij dé oplossing is, is het de volgende keer een fluitje van een cent! Het was alleen ff uitzoeken waar het probleem precies lag. De cache had ik ook al geleegd etc. geen v.d. oplossingen via google werkte, zelfs die van MS niet. Ik heb dit trouwens met XP nooit gehad, maar ik ben er inmiddels achter dat het probleem vaker voorkomt dan je zou denken in Win7. Maar nogmaals, ik ben blij dat het uiteindelijk opgelost is. :D

Nee idd in XP nog nooit gezien maar ik las al dat mensen er vanaf Win7 al last van hadden, ook met de oude explorer. Maar goed, allemaal niet relevant meer het werkt weer bij je en das het belangrijkste.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan