Internetsterkte verschillend per etage

Status
Niet open voor verdere reacties.

Positron

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2009
Berichten
25
Sinds wij overgegaan zijn van Online naar Ziggo is de internetsterkte erg verschillend geworden in het huis. Woonkamer is uitstekend net zoals de 1ste etage, vol bereik, alleen is het op zolder erg slecht, van de 5 streepjes 1 en af en toe 2 streepjes. Waardoor de laadtijden van internet pagina's lang duurt.

Wat kan ik eraan doen dat ik sneller internet op zolder krijg?

Bedankt alvast.
 
Ik neem aan dat je draadloos internet hebt en dat je de wifi modemrouter van ziggo gebruikt? Heb je overal draadloos internet en hoe was de situatie voor de overstap?
 
Ik neem aan dat je draadloos internet hebt en dat je de wifi modemrouter van ziggo gebruikt? Heb je overal draadloos internet en hoe was de situatie voor de overstap?

Ja, gebruik inderdaad een wifi modemrouter van Ziggo. Heb overal draadloos internet voor de overstap was internetsterkte overal in het huis even sterk.
 
En hoe had je eerst draadloos internet? De modemrouter van Ziggo is namelijk wat minder sterk qua signaal wat hij uitzend. Prima voor internet op dezelfde verdieping, maar zodra deze door meerdere muren en/of verdiepingen moet neemt het signaal al snel af.

Dus graag even vertellen hoe je voordat je ziggo had, je wireless had aangesloten.
 
En hoe had je eerst draadloos internet? De modemrouter van Ziggo is namelijk wat minder sterk qua signaal wat hij uitzend. Prima voor internet op dezelfde verdieping, maar zodra deze door meerdere muren en/of verdiepingen moet neemt het signaal al snel af.

Dus graag even vertellen hoe je voordat je ziggo had, je wireless had aangesloten.
Wat wil je precies weten?
Router was in de meterkast gemonteerd.
 
Nou, hoe de situatie precies was en zoals die nu is. Eerst had je dus een draadloze router in de meterkast? en nu een modemrouter van ziggo in de meterkast?
 
Nou, hoe de situatie precies was en zoals die nu is. Eerst had je dus een draadloze router in de meterkast? en nu een modemrouter van ziggo in de meterkast?
Ja, router van Ziggo zit op dezelfde plek waar ook de vorige router zat.
 
Ok, dan is het volgende mijn advies: bel ziggo op om te vragen of ze de modemrouter willen "bridgen" zodat hij alleen als modem functioneerd. Vervolgens de oude router weer aansluiten.

Achterliggende gedachte hiervan is dat het signaal van de modemrouter van Ziggo veel minder sterk is ;)
 
Ok, dan is het volgende mijn advies: bel ziggo op om te vragen of ze de modemrouter willen "bridgen" zodat hij alleen als modem functioneerd. Vervolgens de oude router weer aansluiten.

Achterliggende gedachte hiervan is dat het signaal van de modemrouter van Ziggo veel minder sterk is ;)

Duidelijk, bedankt.

Wat doet de router op dit moment nog meer dan alleen als modem functioneren?
 
De modemrouter van Ziggo is een modem en (wireless) router in 1 kastje, voor de rest niets bijzonders. Ziggo is eventueel in staat om het routergedeelte uit te schakelen (kan je niet zelf doen, dat kan alleen Ziggo op afstand).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan