internetten op je werk / in de gaten houden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ariekan

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2002
ik werk op een groot bedrijf met een aparte ict-afdeling, internet gaat via de kabel naar het netwerk. in hoeverre kunnen ze je in de gaten houden hoe je surft en wat je download? iemand een idee?

Een ICT afdeling kan precies zien welke sites je bezoekt, wanneer en hoe vaak. Of ze ook kunnen zien wat je download weet ik niet.

Als ze het goed hebben gedaan kunnen ze ook zien wat je download. maar ik denk dat ze dat niet in de gaten houden want anders kan je niet downloaden.
Dit gooien ze dan voor bepaalde gebruikers dicht.
Maar je kan internetten dat houden ze in de gaten en als jij veel op site's kom en dan vervolgens gaat downloaden gaan ze het in de gaten krijgen.
Met kazaa of een andere p2p progje zal denk ik niet lukken deze poorten staan dicht ( tenzij ze op de ict lui zijn)

Geplaatst door ariekan
ik werk op een groot bedrijf met een aparte ict-afdeling, internet gaat via de kabel naar het netwerk. in hoeverre kunnen ze je in de gaten houden hoe je surft en wat je download? iemand een idee?

hangt er van af.
Met welk OS werken jullie, als je het slim speelt, ziet niemand waar je mee bezig bent geweest, alleen op het moment dat je bezig bent, kan de systeembeheerder meekijken, nou mee kijken??? hij ziet waarmee je bezig bent.

zolang jij niemand in de weg zit,en je doet geen rare dingen,laten ze hopenlijk wat poorten open, je mag al DL, op een bedrijf is dat al heel wat.

Heb W98 als OS en kan daarnaast down + uploaden, Kazaa, al mijn mail ontvangen. heb ik geluk of moet ik oppassen... en zo ja, hoe kan ik zien of ze me in de gaten houden?

Mja... het kan heel ver gaan ja, dus dat ze alles monitoren. hier hebben ze overigens ook wel een bepaalde meldings plicht bij bepaalde zaken.

het kan ook zijn dat ze helemaal niks monitoren.

en hoe dat zit, tja dat is nog al verschillend per bedrijf en de opzet van het netwerk. ga je wel via een proxy / ga je niet via een proxy, zijn er remote controle programma's geinstalleerd of niet. etc etc

het komt eig neer op dat het heel verschillend is per bedrijf en je dus nooit pcies kan zeggen hun monitoren dit en dat. Wat je wel kan zeggen is dat als ze echt zouden willen ze _alles_ zouden kunnen monitoren.
Maar dit is dus tech mogelijk. of dit ook allemaal mag van de wet is een tweede :)

Je werkte toch bij een groot bedrijf zei je? de grote bedrijven waar ik geweest ben hadden hier voor allemaal policy's (je mag geen mp3 tjes downloaden, geen sex sites bezoeken onder werk tijd etc etc)
En der moet ook verteld worden dat de kans op monitoren aanwezig is.

Laatst bewerkt:
ok... ik weet dat ze mailboxen in de gaten houden.. ongetwijfeld dus ook je schijfruimte op het netwerk... lijkt me allemaal logisch...zou ik zelf ook doen...

ik ben benieuwd naar meer meningen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan