Internetten op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sarita

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2004
Hoi,

Ik heb ook nog een vraagje over internet op een laptop. Ik heb ook een laptop gekocht, maar kan niet tegelijkertijd internetten, laptop en pc. Ik heb een kabelmodem van orange en vroeg me af wat ik dan nodig heb om op de laptop en op de pc te kunnen internetten.
Ik heb trouwens een laptop van het merk Acer.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Sarita

Hallo

Ik heb je vraag gesplitst uit het ander topic, het is namelijk niet gebruikelijk een vraag in iemand anders zijn/haar vraag te stellen.

Heb je hier misschien nog iets aan?

O oke, mijn excuses ervoor.

Ik denk wel dat ik iets aan die handleiding heb, maar ik vroeg mij af welke router ik moet kopen en eventueel andere benodigdheden.

In ieder geval bedankt voor de link

Heeft de kabelmodem van Orange draadloze mogelijkheden? Zo nee, dan zou je kunnen kiezen voor een accespoint, deze kun je aansluiten op een vrije poort van de modem, als deze modem over meer dan één poort beschikt.

Je laptop heeft een ingebouwde draadloze ontvanger?

Lees dit ook eens door, zo krijg je vast een beter beeld over het geheel.

Nee, de modem van ornage heeft geen draadlopze mogelijkheden. Ook heeft de modem maar 1 poort, er is wel een usb poort maar die is beveiligd.
Mijn laptop heeft wel een draadloze ontvangen, dat denk ik tenminste. Er is een knopje op de laptop waar je op kan drukken en dan komt er wireless lan te staan.

Helaas heb ik net veel verstand van kabel internet, maar heb je misschien zoiets?
Je zou dan de modem aan kunnen sluiten op een wireless router (router met draadloze functie), op die manier kun je connectie maken met je laptop.

Ja, de zwarte motorola modem heb ik.

Heb ik dan alleen een wireless router nodig? Welke stel jij voor om te kopen?

Ik zelf heb goede ervaringen met Linksys.
Maar er zijn natuurlijk meer goede routers op de markt.
Kijk voordat je tot koop over gaat even hier, en oriënteer je eerst, zo kom je niet tot verrassingen te staan.
Je kunt ook altijd nog voor de zekerheid in de winkel vragen of deze router aan te sluiten is op jou modem.

Sorry voor de late reactie.

In ieder geval bedankt voor de links, ik denk dat het inderdaad handig is als ik bij het kopen van een router het aan de wnkel vraag. Straks koop ik iets wat ik helemaal niet kan gebruiken.

lijkt op wat ik thuis heb
een adsl modem met maar 1 poort
ik heb daarachter een linksys wrt45 G aangesloten
daar zitten 4 poorten op voor kabels maar ook 2 antenne's dus draadloos en "kabel" in 1 als je wil

natuurlijk als je zeker weet dat je nooit meer pc's of laptops zal krijgen die je met kabels wilt aansluiten dan kan je ook gewoone en draadloze router achter die modem van orange hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan