internetten via chello en per telefoon.

Status
Niet open voor verdere reacties.

helmus

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2001
Hoi,

-Ik internet nu via de kabel (chello).
-Ik heb een thuis netwerk met tussen komst van
een router.
-In mijn desktop computer zit de netwerkkaart die ik van chello heb "gekregen" en in mijn laptop zit een
Ethernet PCMCIA kaart .
-In mij laptop zit geen modem.

Is het mogelijk om mijn laptop zo in te stellen dat ik kan internetten via de telefoon b.v. bij hetnet en zoals ik nu doe mijn laptop deel uit te laten maken van mijn thuis netwerk en dus te internetten via de kabel (chello), zonder dat ik de instellingen van mijn laptop steeds te moeten verranderen?

Ja,dat kan.
Maar er moet wel een modem aan je laptop dan!

Je kan dan instellen bij Tools/internet options/ connections,''never dial a connection''. (dit dus op je laptop)
Zo kan je dus evengoed naar buiten bellen,en je houd verbinding met je netwerk.Ook kan je dan kiezen om via Chello internetverbinding te maken.Alleen moet je dan die telefoonverbinding handmatig maken door bij verbindingen je modem te gaan laten bellen.

Zo heb je dus de keuze om in te bellen via je modem op je laptop met evt. een andere provider,en anderzijds alles te behouden wat je nu allemaal kan met je netwerk.

ik volg het ff niet:
Geplaatst door helmus
Is het mogelijk om mijn laptop zo in te stellen dat ik kan internetten via de telefoon b.v. bij hetnet en zoals ik nu doe mijn laptop deel uit te laten maken van mijn thuis netwerk en dus te internetten via de kabel (chello), zonder dat ik de instellingen van mijn laptop steeds te moeten verranderen?
wat wil je nou precies ? met je laptop via kabel internetten en via hetnet ? en dat ook nog es tegelijk of zo ? :confused:

internetten

JP.

Ik zal het nog eens uitleggen.
Ik heb thuis een netwerk met mijn desktop computer en mijn laptop, dit met tussen komst van een router.
Op dit netwerk internet ik via de kabel (chello)
Maar als ik nu mijn laptop meeneem op bv. vacantie
kan ik dus niet internetten via het chello abbonement wat ik heb.
In dit geval zou ik dus graag internetten via de telefoon (inbellen) bv. bij hetnet.

Dan zou je toch eerst een modem moeten hebben om eventueel te kunnen internetten via de telefoon of zou je het eventueel via infrarood kunnen doen?

Wat jij wil is dan mogelijk. Je kan thuis via het netwerk en op vakantie via hetnet

da kan niet
je kan niet vanuit belgië ff verbinding maken met je eigen netwerk, dan zul je idd via een modem in je laptop moeten internetten...

Nog een keer

JP.

Ik wil helemaal niet vanuit Begie bv. inloggen op mijn eigen thuisnetwerk, maar ik wil gewoon per telefoon lijn internetten
Als ik in Nedrland ben bv. met hetnet en als ik in het buitenland ben via een internet aanbieder van dat land waar ik dan ben.
Maar als ik thuis kom wil ik mijn laptop weer deel uit laten maken van mijn thuisnetwerk en ik wil dan dus op mijn laptop internetten via de kabel (chello), zonder dat ik de instellingen hoef te veranderen.

Nu duidelijk??

Dat kan zoals ik al eerder geschreven heb

Wat je waarschijnlijk wel even moet doen is als je thuis komt aangeven in internet explorer dat er nooit een verbinding gekozen moet worden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan