Internettoegang valt veel weg, Lokaal toegang blijft behouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroentuin

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2008
Berichten
448
Beste HM'ers,

Ik heb nu sinds een weekje ofzo het volgende geval:

internettoegang valt weg krijg ook een gele driehoek bij mijn verbinding

echter blijven alle streepjes wel staan en staat er dat ik wel nog lokaal toegang heb.

wanneer ik de verbinding verbreek en maak doet hij het gewoon weer.

dus het is niet zo zeer een probleem, maar gewoon vervelend.

hoop dat een van jullie dit kunnen oplossen.

Toegevoegde info:

als ik ipconfig /all doe, dan de verbinding verbreek en verbind, dan blijft mn ipadres hetzelfde.

echter als ik het ipadres invoer in mn browser kan ik niet communiceren met mn router

bvd
 
Laatst bewerkt:
Router en modem al een keer opnieuw opgestart door de stekker er 30 sec. uit te halen.
Heb je de firmware al eens geupdate van je router?
 
streepjes???
Zal dus wel draadloos zijn.
Al eens een ander kanaal geprobeerd.
Kan zijn dat er veel storing op het huidige kanaal zit.
 
ja de verbindingsstreepjes...sorry oor de vaagheid

zo kunnen beetje gelijkertijd met de nieuwe keuken...maar er zit geen magnetron in de nieuwe keuken

kan een oven ofzo dit ook veroorzaken dan?
 
Router en modem al een keer opnieuw opgestart door de stekker er 30 sec. uit te halen.
Heb je de firmware al eens geupdate van je router?
Firmware al eens geupdate van je router wil namelijk ook wel eens helpen.
Elektrische apparatuur kan wel eens storing veroorzaken dus een oven ook
 
De kwaliteit van het signaal gaat achteruit als er veel andere netwerken in de omgeving actief zijn.
Door een vrij kanaal te kiezen, kunnen de problemen met de het slechte signaal snel opgelost zijn.

Download InSSIDer en start het programma. InSSIDer zal nu alle netwerken laten zien en welke band ze gebruiken.
Kijk welke band je eigen netwerk gebruikt. Voor de 2,4Ghz-band zijn de kanalen 1 tot en met 13 beschikbaar.
Voor de 5,0Ghz -band de kanalen 36, 40, 44 en 48.
Je kunt de kanalen gemakkelijk sorteren door op Channel te klikken. Kies een band waarop weinig andere netwerken op actief zijn.
Log dan in op de router en kies Draadloos. Selecteer het goede netwerk en bij Kanaal het door jou zojuist uitgezochte vrije kanaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan