Internetverbinding automatisch uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Airborne

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
Hallo beste mensen.

ik heb een vraag aan jullie, iedere keer als ik op internet ben en iemand in ons huis beld naar iemand anders en andersom dan valt internet uit. iedere keer en als mijn moeder dan ellelange gesprekken is aan het voeren en ik zit op internet kan ik iedere keer als ik net op internet ben weer naar de knop gaan om er weer op te komen omdat hij dan toch weer uitvalt. Het is hetzelfde als het onder het bellen nog niet is gebeurd ( internet uitgevallen )maar zodra men ophangt ligt internet er weer uit. Kan iemand me met dit vervelende probleem helpen a.u.b. ?

Alvast bedankt

Kabel, adsl, inbellen?

In ieder geval je vraag verplaatst naar een betere sectie (stond in geluidskaarten)

Laatst bewerkt:
Inderdaad, wat meer informatie over het type verbinding kan geen kwaad: bel je via de kabel, via adsl of adsl / analoog? In alle gevallen verdenk ik een foutieve aansluiting van de apparatuur als veroorzaker van het probleem.

We hebben adsl van Hetnet en we hebben al heel vaak alles na gekeken en alles is in orde maar toch valt hij steeds uit ,,,,raar
:confused:

in 99% van dit soort gevallen is er een telefoon aangesloten voor de splitter, is dat bij misschien ook het geval?

Wat natuurlijk ook kan, is dat de splitter overleden is.

jah hij is aangesloten op de splitter maar wat kan verder het probleem zijn dan ? en wat hier ook nog bij hoort wat ik ergeten was te zeggen iedere keer als wij bellen kraakt de lijn heel erg . Soms kun je de mensen amper verstaan. Weten jullie misschien waar dat door komt ?

alvast bedankt voor de tot nu toe de hulp

krakende lijn, verbinding die verbroken wordt, begint steeds meer op een defecte splitter te lijken.

Halllo,

ik had mijn vader naderhand gevraagt en hij zei dat het toch niet echt een splitter was maar een dooverbindingsstuk,,, maja nu weet je nog niet veel dus what to do to lose it :confused:

alvast bedankt

hallo,
Had zelfde probleem. Met een splitter te plaatsen op alle plaatsen waar de telefoon is afgetakt, keuken, slaapkamer, ... een splitter te plaatsen is het probleem opgelost.

Groeten,

Voor alle duidelijkheid:

uit de muur komt de KPN verbinding. daar wordt de telefoon/adsl splitter op aangesloten. aan de telefoon kant kan je dan zoveel telefoons aansluiten als je wilt. aan de ADSL kant sluit je de ADSL modem aan.

Veel mensen vinden het "handig" om de telefoon/ADSL splitter op zolder ofzo aan te sluiten omdat je dan de kabel niet zo hoeft door te trekken. HElaas houd dit dan in dat een telefoon voor de splitter al is aangesloten waardoor je dit soort storingen krijgt.

check even goed of de splitter dus juist is aangesloten!!!!

Voor alle duidelijkheid

Im000877.jpg

Voor dit (of een soortgelijk) kastje mag dus geen telefoon aangesloten zijn.

Heey luitjuuzZ

We hebben naar de splitter gekeken ( die we dus toch hadden :confused: ) Je kon hem daar in een ander gat duwen ( de kabel ) dan kraakte de lijn niet meer :) maar hij kwam niet meer op internet dan. Dus en als we hem weer in het andere gat duwen dan kraakt hij wel maar dan komen we wel weer op internet met het nadeel dat hij steeds natuurlijk uitvalt :( ( internet ). zoals ik eerst al eens zei volgens mij ,, als de pc uit staat is er geen probleem met het kraken ,, maar oweeh als ie aanstaat dan begint dat gezeur weer :(En mijn vader zegt dat het niet aan de splitter ligt terwijl ik denk dat het er juist wel aan ligt wat jullie dus zeggen,,, dus :'' Can somebody help me please ''.

alvast bedankt

Geplaatst door Airborne
Hallo beste mensen.

ik heb een vraag aan jullie, iedere keer als ik op internet ben en iemand in ons huis beld naar iemand anders en andersom dan valt internet uit. iedere keer en als mijn moeder dan ellelange gesprekken is aan het voeren en ik zit op internet kan ik iedere keer als ik net op internet ben weer naar de knop gaan om er weer op te komen omdat hij dan toch weer uitvalt. Het is hetzelfde als het onder het bellen nog niet is gebeurd ( internet uitgevallen )maar zodra men ophangt ligt internet er weer uit. Kan iemand me met dit vervelende probleem helpen a.u.b. ?

Alvast bedankt

Lijkt er op dat eea niet goed is aangesloten ? Weet je zeker dat er niet nog een "illegale" telefoonaftakking is in jullie huis ?

Heb je de splitter en het modem bij het isra punt aangesloten of ergens anders ? Isra punt is het kast wat van kpn uit de muur komt (simpel gezegd)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan