Afgelopen week heb ik bij een vriendin een ethernetkaart geinstalleerd. Nu heeft haar computer wel verbinding met internet maar deze verbinding was en blijft extreem traag of geeft een timeout.
Met het draaien van norton anti virus en Ad Aware heb ik al een virus en een vracht spyware verwijderd. Helaas werd internet daar niet sneller van. (haar computer draaide wel een stuk beter en liep niet meer constant vast)
Specificaties
PC: Intel Celeron 500
Besturingsysteem Windows 98 S.E.
Netwerkkaart: Sitecom 10/100 Mbps
Provider: @home (Essent)
Ze woont in een studentenhuis en een van haar huisgenoten heeft precies dezelfde computer(PC-prive project) met toevallig dezelfde netwerkkaart (Sitecom). Zij zitten via een router op hetzelfde kabelmodem. Bij de huisgenoot werkt alles wel goed.
Via speedtest.nl heb ik op beide computers de internetsnelheid getest. Hieronder de resultaten.
Probleem PC
Download: 4 Kbyte/sec
Upload: 20 Kbyte/sec
Connection: 30 Conn/min
Ping test Nederland: 20 ms
Goed werkende PC
Download: 60 Kbyte/sec
Connection: 189 Conn/min
Iemand enig idee waar het probleem zou kunnen zitten? Alvast heel erg bedankt voor de hulp.
Met het draaien van norton anti virus en Ad Aware heb ik al een virus en een vracht spyware verwijderd. Helaas werd internet daar niet sneller van. (haar computer draaide wel een stuk beter en liep niet meer constant vast)
Specificaties
PC: Intel Celeron 500
Besturingsysteem Windows 98 S.E.
Netwerkkaart: Sitecom 10/100 Mbps
Provider: @home (Essent)
Ze woont in een studentenhuis en een van haar huisgenoten heeft precies dezelfde computer(PC-prive project) met toevallig dezelfde netwerkkaart (Sitecom). Zij zitten via een router op hetzelfde kabelmodem. Bij de huisgenoot werkt alles wel goed.
Via speedtest.nl heb ik op beide computers de internetsnelheid getest. Hieronder de resultaten.
Probleem PC
Download: 4 Kbyte/sec
Connection: 30 Conn/min
Goed werkende PC
Download: 60 Kbyte/sec
Connection: 189 Conn/min
Iemand enig idee waar het probleem zou kunnen zitten? Alvast heel erg bedankt voor de hulp.