Internetverbinding extreem traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boscher

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 feb 2005
Afgelopen week heb ik bij een vriendin een ethernetkaart geinstalleerd. Nu heeft haar computer wel verbinding met internet maar deze verbinding was en blijft extreem traag of geeft een timeout.

Met het draaien van norton anti virus en Ad Aware heb ik al een virus en een vracht spyware verwijderd. Helaas werd internet daar niet sneller van. (haar computer draaide wel een stuk beter en liep niet meer constant vast)

Specificaties
PC: Intel Celeron 500
Besturingsysteem Windows 98 S.E.
Netwerkkaart: Sitecom 10/100 Mbps
Provider: @home (Essent)

Ze woont in een studentenhuis en een van haar huisgenoten heeft precies dezelfde computer(PC-prive project) met toevallig dezelfde netwerkkaart (Sitecom). Zij zitten via een router op hetzelfde kabelmodem. Bij de huisgenoot werkt alles wel goed.

Via speedtest.nl heb ik op beide computers de internetsnelheid getest. Hieronder de resultaten.

Probleem PC
Download: 4 Kbyte/sec
Upload: 20 Kbyte/sec
Connection: 30 Conn/min
Ping test Nederland: 20 ms

Goed werkende PC
Download: 60 Kbyte/sec
Upload: 20 Kbyte/sec
Connection: 189 Conn/min
Ping test Nederland: 20 ms

Iemand enig idee waar het probleem zou kunnen zitten? Alvast heel erg bedankt voor de hulp.

Geplaatst door Boscher
.....Met het draaien van norton anti virus en Ad Aware heb ik al een virus en een vracht spyware verwijderd. Helaas werd internet daar niet sneller van. (haar computer draaide wel een stuk beter en liep niet meer constant vast.....

Misschien nog de restanten van spyware? Adaware kan een hoop, maar de meest hardnekkige zaken kan ook hiermee niet verwijderd worden. Ik zou eerst een Hijackthislog plaatsen op antispywareoffensief, waarmee Helpmij samenwerkt.
Hoe dat in z'n werk gaat kun je zien door op de link in m'n handtekening te klikken.:)

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip maar op ASO had ik eerder deze week al een log gepost (Zie hier voor de post op ASO )maar daar reageerde nog niemand op. Ik dacht dus, misschien blijkt uit de log dat er geen spyware tussen zit en ligt er een andere oorzaak.

Vandaar mijn vraag: Zijn er mensen bekend met andere mogelijk oorzaken waar ik misschien naar zou kunnen kijken?

:) Je post op ASO zal zeker een reaktie op komen, maar kan natuurlijk even duren, vanwege het grote aanbod aan logs.

De eerste reaktie van ASO zal zijn dat je een verouderde versie van Hijackthis hebt gebruikt. Ik zou dus even de nieuwste versie (kan via mijn linkje in m'n handtekening) downloaden en daarmee opnieuw een log plaatsen, dan is dat maar weer gebeurd.:)

Laatst bewerkt:
Nog geen reactie op ASO, heb inmiddels een nieuwe log met de nieuwe HijackThis. (nog niet geplaatst omdat ASO even niet bereikbaar is.)

Oorzaak ligt overigens waarschijnlijk niet is spyware meer maar zou het toch fijn vinden als voor de zekerheid het log nog even gechecked wordt omdat er wel spyware en een virus op de PC aanwezig was.

De oorzaak zat is de kabel.

Computer werkt perfect wanneer ik hem met een lange UTP op een andere aansluiting zet. De kabel heb ik door laten meten bij Dynabite waar bleek dat er flink wat packetloss door de kabel werd veroorzaakt.

Probleempje is dat het systeem in het huis een systeem is dat TV en dataverkeer via coax combineert. Wordt aangeboden door Multilet (www.multilet.com)

De kabel die kapot is is de zogenaamde BalUn (Balancing Unit) die het Coaxsignaal uit de muur omzet is CAT-5/UTP. Probleem is dat ze het bij de computerwinkels waar ik geweest ben (Tilburg) niet kennen en ook niet weten waar ik zo'n kabel kan krijgen.

Iemand enig idee waar ik zo'n kabel zou kunnen krijgen?

Het gaat om een EPB-2 kabel van het merk Multilet
(Type: BalUn (3m coax + 20cm CAT-5 met RJ45 plug))

Wederom alvast bedankt voor alle hulp en ik wacht geduldig op een reactie op mijn logje bij ASO nu ik weet dat het probleem daar niet in zit.

Edit: HijackThis log inmiddels op ASO geplaatst.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan