Internetverbinding gaat constant aan en uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

cgelici

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2008
Berichten
37
Hallo,

Ik heb een internetverbinding van tele2. Modem is dv2020 en ik verbind draadloos met mijn laptop (vista home premium).

Sinds een paar dagen doet de verbinding het niet goed. Hij gaat namelijk constant uit en dan weer aan. Ik gebruik programma's zoals uTorrent (die ik recent heb geupdate, probleem ?). uTorrent geeft altijd de huidige download snelheid weer. Deze klimt omhoog bij het downloaden en dan plots omlaag en ook andere applicaties zoals ie8 en msn doen het dan niet. Wanneer hij bij 0,0kb is begint hij weer omhoog te klimmen voor ongeveer een minuut lang en dan gebeurt het weer opnieuw. Heel soms geeft dat netwerkicoontje zo'n geel driehoekje en soms staat en ''identificeren'' maar ik begrijp niet waarom.

Het gebeurde rond de tijd dat ik utorrent downloade maar ik weet niet of het daardoor komt.

Overigens gebruik ik een static ip (altijd al gedaan ivb port forwarden) 192.168.1.22
Modem is beveiligt met wep.

Op andere computer in mijn netwerk, zowel draadloze als bedraad, doen het wel normaal.
Alleen mijn laptop (toshiba a300-12k) heeft dit probleem.

Het valt wel op dat het sneller voorkomt wanneer utorrent opgestart is, en de aan-uit cyclus gaat dan ook sneller. Ik heb laatst ook nog van een andere utorrentgebruiker zijn instellingsbestand ontvangen en toegepast bij mij, maar daarna weer vervangen door de originele.

Kan iemand mij hierbij helpen ?
Mijn abbo is tele2 tv gold. 20mbit snelheid. davoling dv 2020 modem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan