De laatste tijd valt het mij op dat mijn internetverbinding heel traag is. Als ik naar een Website gaat duurt het even voordat ik de site te zien krijg. Mijn internetprovider is Ziggo en ik heb een Z2 abonnement. Heeft iemand een idee waar deze trage verwerking door wordt veroorzaakt?
Nou, dat 'advies' hiervoor lijkt een beetje dikkeduimwerk.
Want onduidelijk of je op dit moment draadloos verbinding hebt of niet.
Het eerste wat je altijd moet doen is het volgende:
1. zet álle apparaten uit, dus de computer(s), de eventuele router én ook het kabelmodem van Ziggo. Dat betekent van die laatste twee dus
stroom er af !
2. zet nu éérst het kabelmodem aan en wacht enige tijd tot deze volledig is opgestart.
3. zet vervolgens de evt. router aan en wacht weer even tot deze volledig startklaar is.
4. test tenslotte eerst met één computer (als je er meer hebt tenminste) en met name die waarbij je die 'traagheid' constateerde.
Mocht daarmee je probleem zijn verholpen, dan prima.
Zo niet, dan is in elk geval een essentiële oorzaak uitgesloten.
We 'horen' weer.