Internetverbinding heel traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

theobakker

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
De laatste tijd valt het mij op dat mijn internetverbinding heel traag is. Als ik naar een Website gaat duurt het even voordat ik de site te zien krijg. Mijn internetprovider is Ziggo en ik heb een Z2 abonnement. Heeft iemand een idee waar deze trage verwerking door wordt veroorzaakt?

Tips

Ik ga je een aantal tips geven.

Draadloos? Test het eens met draad. Werkt dat wel snel dan zou ik kijken of je draadloze verbinding niet te weinig signaal heeft of die soms signaal verliest.

Virusscanner? Heb je een virusscanner, update die en scan je hele pc op virussen on andere ongein van buiten af. Zo niet, installeer een virusscanner. Of installeer http://www.malwarebytes.org/mbam.php deze software en laat hem je pc scannen. Test dan of je pc sneller is geworden.

Kijk ook even of je pc niet door ander software zwaar belast word of dat er programma's zijn die veel internet verbruik nodig hebben. Zijn er andere gebruikers in het huis? Controleer die ook alle stappen die ik hier gaf.

Met vriendelijke groet,

Helpdeskje

De laatste tijd valt het mij op dat mijn internetverbinding heel traag is. Als ik naar een Website gaat duurt het even voordat ik de site te zien krijg. Mijn internetprovider is Ziggo en ik heb een Z2 abonnement. Heeft iemand een idee waar deze trage verwerking door wordt veroorzaakt?

Nou, dat 'advies' hiervoor lijkt een beetje dikkeduimwerk.
Want onduidelijk of je op dit moment draadloos verbinding hebt of niet.
Het eerste wat je altijd moet doen is het volgende:

1. zet álle apparaten uit, dus de computer(s), de eventuele router én ook het kabelmodem van Ziggo. Dat betekent van die laatste twee dus stroom er af !
2. zet nu éérst het kabelmodem aan en wacht enige tijd tot deze volledig is opgestart.
3. zet vervolgens de evt. router aan en wacht weer even tot deze volledig startklaar is.
4. test tenslotte eerst met één computer (als je er meer hebt tenminste) en met name die waarbij je die 'traagheid' constateerde.

Mocht daarmee je probleem zijn verholpen, dan prima.
Zo niet, dan is in elk geval een essentiële oorzaak uitgesloten.

We 'horen' weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan