internetverbinding met win xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aaifeedee

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2003
Berichten
18
Ik heb een nieuwe computer met Windows XP Pro (wat ook nieuw is voor mij) en heb alles geprobeerd om op het internet te komen via mijn kabelmodem.
Het modem functioneert goed.
De netwerkadapter zou volgens systeem goed moeten functioneren.
Ook de LAN-netwerkverbinding zou het volgens windows goed moeten doen. Echter als ik het systeem scan (bij netwerkproblemen oplossen), krijg ik bij de netwerkkaart 'failed' bij de onderdelen DNS, gateway en DHCP. Het ip-adres is wel goed.
Als ik bij LAN-netwerkverbinding 'repair' indruk, geeft win aan dat er een fout is opgetreden: het ip-adres kan niet vernieuwd worden. (Neem contact op met admin of ISP).

Wie kan mij helpen (mijn geknakte zelfvertrouwen weer op te vijzelen, lol)?

Alvast bedankt!
 
tja als je geen gateway hebt, kun je het wel vergeten, kijk eens of je softwarematig ( in apparaatbeheer) je netwerkkaart kunt verwijderen. Daarna even opnieuw opstarten, en XP moet hem vanzelf weer installeren ( zo niet doe je het zelf)

Even de modem resetten wil ook nog wel eens helpen, of een half uurtje de stroom eraf zetten.


suc6
 
Ik heb het modem uitgezet en een tijdje uitgelaten. De netwerkkaart helemaal opnieuw geinstalleerd, maar niets. Op een gegeven moment heb ik gek genoeg toch 1 emailtje ontvangen, maar daarna niet meer.

Volgens de provider kan een nieuwe netwerkkaart niet zomaar in gebruik genomen, vanwege het ipadres wat dan niet meer klopt, maar volgens hun zou een router de oplossing moeten brengen.

Ik heb het dus geprobeerd met een router. Mn oude pc (win 98) doet het prima, zowel direct naar modem als via router (alleen icq heeft problemen).
Maar ook de nieuwe computer blijft weigeren.
Pingen naar modem, router en mn tweede pc geeft zeer onregelmatige resultaten. De ene keer komt er niets terug, andere keer alles.

Ik snap er echt helemaal geen enkele bal van en de wanhoop zit me tot mn kin.

Iemand nog ideeën?
 
Pingen naar modem, router en mn tweede pc geeft zeer onregelmatige resultaten

een ping werkt wel of niet.

niet half. (behalve bij chello :D)

denk dat het een hardware probleem is.

maw. dat de kaart defect is.

wissel eens de netwerkkaarten onderling or regel een andere om die te testen.

check daarvoor ook nog even bij de kaart of die op 10mb / half duplex staat.

electronica kan kapot.

pe.
 
Het heeft allemaal weer erg lang geduurd, maar ik ben er nu dan toch uit. Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd, maar vond het niet nodig dat eerder te doen.

Het blijkt uiteindelijk aan de kabels te liggen die ik had gebruikt. Dat waren niet de goeie (waarschijnlijk crossed).

Hier zijn we eigenlijk min of meer achter gekomen omdat ik zo nu en dan toch informatie binnenkreeg van het internet. Het leek er heel erg op dat er sprake was van een slecht contactje of slechte kabel. Als de netwerkkaart defect was geweest, was er waarschijnlijk helemaal niets binnengekomen.

Afijn ... een hoop geleerd.
O.a. dat mensen nog steeds bereid zijn om elkaar te helpen :)))

Bedankt voor jullie hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan