Internetverbinding na enige tijd verbroken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans333

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2002
Als ik enige tijd internet gebruikt, wordt de verbinding na enige tijd (30-60 minuten, geen vaste tijd) verbroken.
Ik gebruik momenteel IE8 (hiervoor IE7) en beiden hadden daar last van.
Ik heb ADSL met een Telfort-modem en een Sweex router erachter. Er zitten nog 3 PC's met XP-Pro op deze router (die geen last hebben van dit probleem), ik gebruik zelf Vista Home Premium SP1 met ZoneAlarm en AVG.
Als ik testjes doe met de Vista testprogrammaatjes krijg ik op een gegeven ogenblik een socketfout 10061. Na Googelen kom ik hier ook niet verder mee.
Als ik in het configuratiescherm bij het netwerkcentrum bij de eigenschappen van de netwerkverbinding of de netwerkkaart bij apparatenbeheer bekijk, staan daar geen problemen vermeld.
Tot een paar maanden geleden had ik dit probleem niet.
Heeft iemand enig idee waar ik het probleem moet zoeken?

Googlen levert hulppagina's van microsoft op. die in richting e-mail duiden. Maar dat kan je zelf zoeken en lezen. :)

Heel eenvoudig:

tik in google in:

"socketfout 10061"

TS ken ik niet.

Hans had ooit een goed werkend internet verbinding, en de andere computers in het netwerk hebben die nog. Het probleem zit also in de computer van Hans zelf.

De gemelde socketfout duit op problemen met e-mail en wie het artikel leest komt er verder.

Of mrmusic zelf heeft gegoogled en het heeft gelezen weet ik niet, maar daar gaat het ook niet om.

Ik vond de aanwijziging e-mail al duidelijk genoeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan