internetverbinding na Kerio installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

steve-o

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2003
Berichten
59
Hallo,

Sedert deze morgen heb ik 't volgende probleem: foutmeldingen bij Zonealarm: ik miste een bepaald bestand of zo (telkens bij 't opstarten), ik kreeg de update er niet op en heb dan ook voor een andere firewall gekozen: Kerio.

Na ongeveer een kwartier op 't internet kan ik niets meer bezoeken, hij laadt wel maar 'de handeling werd onderbroken' en 'timeout' melding. Verbinding verbreken en opnieuw surfen lukt niet, ik moet pc opnieuw opstarten ...

Was nochtans tevreden van Zonealarm maar blijkbaar iets fout gegaan bij update, ook al m'n bladwijzers in Mozilla waren verdwenen en nu dit probleem ...

Heeft 't ene met het andere te maken of ligt het aan m'n browser ?

Ik weet het niet meer

Alvast bedankt:thumb:
 
ik heb ook steeds een foutmelding bij 't opstarten: validation failed for ... en dan een file met de vermelding Zonelabs.

Mijn vriendin kreeg gisteren een updatescherm zei ze maar ze weet niet van wat en heeft installatie of voltooiing ervan afgewacht omdat dat aangeraden was, ik was er niet bij en weet dus bij god niet wat dat zou geweest zijn, blijbaar dan toch probleem met Zonealarm gezien foutmelding die verwijst naar Zonelabs-file ?
 
nog iets:

kreeg ook volgende foutmeldingen:

'validation failed for: C:\DOCUMENTS\LOCALS 1\TEMP\VSINIT.dll You are probably missing an necessary root certificate' gevolgd door...

'validation failed for WINDOWS\SYSTEM32\VSdata.dll'

deed nu scan met adaware en AVG ontdekte twee trojaanse virussen die succesvol verwijderd zijn + 3 critical objects, verwijderd en daarna kon ik opnieuw op 't net ...:confused:
 
Ik zou in ieder geval proberen om de Kerio firewall te verwijderen via Configuratiescherm --> Software.
Het kan namelijk zijn dat ZoneAlarm nog wel actief is en dat twee firewalls elkaar in de weg zitten.
Wat je daarna nog kunt doen:

Probeer ZoneAlarm eens te verwijderen via Configuratiescherm --> Software, en installeer deze dan weer opnieuw.

Lukt dit niet, probeer dan eens de setup opnieuw uit te voeren van ZoneAlarm, dus gewoon opnieuw overheen installeren.

Ps. doe deze handelingen wel het liefst zonder internet verbinding.
 
Ik heb zowel zonealarm als kerio verwijderd via configuratiescherm maar als ik zonealarm wheb gedownload krijg ik de in mijn bericht vermelde foutmeldingen (die eindigen op you are probably missing a root certificate), ik begrijp er niets van... het lukt dus eenvoudigweg niet om zonealarm te installeren !!!!!

Daarpas stond Kerio er nog op en kon ik gewoon 't net niet op (cannot connect to service), nu als bij toeval wel ...

echt radeloos aan het worden
 
Raakte net opnieuw verbonden ...

Intussen dan toch succesvol zonealarm geïnstalleerd (opnieuw dus) en onmiddellijk erna op 't net geraakt (anders typte ik dit niet) ...

Voorlopig afwachten dus zeker ?

Ik laat nog wat weten maar ben er niet gerust op: heb immers al zeker 15 maal getracht verbinding te bekomen, dat lukt maar ik kan geen pagina's bekijken (de startpagina wordt al niet geladen, halfweg onderbroken tijdens het laden)
 
Opnieuw problemen:

ik raakte net op 't web maar bij 't opstarten van m'n pc opnieuw de eerder vermelde foutmeldingen, ik bemerk dat zonealarm nu niet geactiveerd is, sedert m'n laatste bericht vind ik dat nogal raar want alles was succesvol geïnstalleerd ...

Als ik naar de locatie ga waar zonealarm zich bevindt op m'n pc en daar iets wil aanklikken krijg ik steevast dezelfde twee foutmeldingen (eindigend op you are probably missing ...)

hellep:(
 
Sorry voor de vele berichten maar m'n probleem evolueert steeds weer: heb zonet de tijd en datum aangepast want die bleek op 4/11/2001 en 23u05 te staan.

Ik had dit vroeger geregeld ... dan opnieuw zonealarm geïnstalleerd, opnieuw opgestart en nu voorlopig geen probleem.

OOk m'n geluid staat soms uit, iemand zei me dat die foute datum en tijd ligt aan de batterij van het moederbord die aan vervanging zou toe zijn (wel off topic hardware :confused: )

Klopt dit ?
 
Geplaatst door steve-o
OOk m'n geluid staat soms uit, iemand zei me dat die foute datum en tijd ligt aan de batterij van het moederbord die aan vervanging zou toe zijn (wel off topic hardware :confused: )

Klopt dit ?
Dat zou inderdaad kunnen, heb je een oude computer?
Ik zou voor de zekerheid nog wel even grondig op spyware en virussen scannen.
Even online met Housecall bijvoorbeeld.
Je weet tenslotte maar nooit.
 
Wat is oud, ik geloof dat m'n pc zo ongeveer 5 à 6 jaar oud is ...

ik scan dan nog eens ergens deze week en laat nog wat weten ...

alvast bedankt voor de hulp
 
Probleem loste zich vanzelf op, 't heeft te maken met een hardwareprobleem wellicht, de laatste week verliep alles vlot, toch bedankt :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan