internetverbinding niet optimaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

adje30

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2001
Hallo

Ik heb vandaag een nieuwe laptop gekocht met daarbij een (sitecom)router voor draadloos internet, het installeren is zonder problemen verlopen. Het probleem is dat mijn internetverbinding steeds weg valt en ook vanzelf weer verbinding maakt. Als ik de laptop middels een kabel verbinding laat maken met de router dan is er geen probleem. Wie kan mij met dit probleem helpen?

Adje

Hoi,

Ik weet niet of dit je probleem verhelpt, maar soms is dit de oorzaak:

Klik met de rechtermuisknop op Computer en kies Eigenschappen.
Klik in het volgende venster op Apparaatbeheer.
Klik op het plusje voor Netwerkadapters en klik met rechtermuisknop op de draadloze netwerkkaart en dan weer Eigenschappen.
Dan klik je op Energiebeheer.
Kijk of er een vinkje staat bij De computer mag dit apparaat uitschakelen etc. Zo ja, haal dit dan weg.

Wat je ook kunt proberen is je kanaal te veranderen.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie maar dit mocht helaas niet helpen. PC geeft overigens wel aan dat er een verbinding is maar geen internet.

Hallo Adje

Het probleem word veroorzaakt door een storing op de draadloze radiogolven van uw router door bijvoorbeeld een andere router in de buurt. Dat betekent dat je router ingesteld staat op een kanaal die stoort.

Het is als volgt op te lossen.

Je moet naar de config van je router (als je niet weet hoe dat moet hieronder uitleg;))

- Maak verbinding met je router (kabel of draadloos)
- Ga vervolgens naar Start/ Uitvoeren (staat de opdracht uitvoeren er niet in dan kun je deze toovoegen door met de rechtermuisknop op start te klikken eigenschappen/ menu strat tablad/ aanpassen en vervolgens het vinkje "de opdracht uitvoeren weergeven" aan te zetten.
- klik op uitvoeren als je hem erin heb staan.
- Voer in: cdm en druk op enter
- u krijgt een zwart schermpje te zien.
- type daar "ipconfig /all" (zonder " ")
- U krijgt vervolgens een lijst aan informatie
- U moet het adres hebben die staan achter de noemer "standaard gateway"
- heeft u deze gevonden, ga naar uw browser en voer in: http://(standaardgatway adres) en druk op enter
- ww en gebruikersnaam staan standaard op admin/ admin. Wel zaak om dit te veranderen als je dit kunt.
- U kunt ergens in dit configuratie schermpje van uw router het kanaal aanpassen en uw netwerk beveiligen. Dit is per router verschillend dus even zoeken. Als hij op kanaal 5 staat ingesteld zou ik hem op 3 zetten.

Mocht dit niet lukken of is het niet verholpen dan hoor ik het wel van u.

MVG

Hylke:d

Hylke

bedankt voor je reactie maar het heeft niet geholpen. De router stond ingesteld op kanaal 11 en heb hem op kanaal 3 gezet daarna de pc opnieuw opgestart draadloos netwerk gaf daarna aan wel verbonden te zijn maar geen internet verbinding te hebben.:(

Hoi,

- Klik bij Internet Explorer onder het kopje Extra->Internet-Opties

Dan op tabblad Verbindingen

Lan-Instellingen ----> Instellingen van Internet Explorer automatisch overnemen
aanvinken

- Heb je je router trouwens wel ingesteld op DHCP (automatisch ip-adres toewijzen)?

- Zet anders even je Firewall uit misschien dat deze het niet toelaat verbinding met
het internet te maken.

Groetjes,

Tolga

Alle instellingen staan zoals je hebt beschreven. Het rare is gewoon dat er de ene keer wel verbinding is en dan later weer niet.

Het kanaal staat standaard op 11 en het is aan te raden die als eerste te proberen. De andere kanalen die geprobeerd kunnen worden, mocht je problemen ondervinden, zijn 1 en 6. Dit zijn kanalen waarvan de frequentiebreedtes elkaar niet overschrijden.

Probeer is kanaal 1 of 6

heb momenteel kanaal 5 en heb AL 10 minuten internet, joehey

Goedzo

Mooi zo hopen dat het zo blijft nu.
Soms kan het beste kanaal ver te zoeken zijn inderdaad. Gewoon blijven proberen tot u de juiste heeft.

Er zijn nog wel meer instellingen die je zou kunnen veranderen.

Als je verbinding heb gemaakt met de router...

Krijg je dan ook een ip adres (192.168.nogwat.nogwat)?

Bekijk dit weer even via de opdracht ipconfig in cmd

Het gaat dan om de draaloze lijst.

Je hoeft niet te vertellen wat het adres is want iedereen kan het lezen hier.

Daarnaast moet u kijken of u browser op offline werken staat. Dat moet niet namelijk.

Succes

Hylke

Helaas het probleem is nog niet opgelost. Heb af en toe een hele poost internet maar op het moment dat de laptop in slaapstand gaat of ik doe de klep dicht en wil later weer naar internet dat dan de verbinding weg is.

Vreemd

:shocked:

Even een vraagje

Is de laptop wel verbonden met uw netwerk als deze geen internet heeft.
Of is gewoon de hele verbinding met uw router weg?

Wat voor een laptop heeft u en welk type router heeft u??

Een tenslotte....

Heeft u al eens geprobeert de chipset driver of de netwerkkaart driver bij te werken of te veranderen?
uitleg:

- ga naar de website van uw laptop leverancier en navigeer naar klanten ondersteuning en/ of driver download
- Voer daar de specificaties van uw systeem in (wat voor model en windows configuratie enz.) om te navigeren naar de juiste drivers.
- Er word een lijst met drivers getoond. Download de driver voor de Wireless LAN/ WLAN.
- Denk er vooral aan, dat wanneer u met Windows XP werkt, alleen de driver te installeren, andere toepassingen die u mee installeert met de driver kunnen in conflict gaan met de standaard wireless utility van XP. Dus niet de help tools of andere bull**** installeren. Dus aangepast selecteren tijdens de installatie en alleen de netwerkkaart driver installeren.
- Start de computer op nieuw op.

Doe dit zelfde vervolgens voor de chipset driver van het systeem
- Start de computer weer op nieuw op

Ga weer naar de configuratie van uw Wireless Router zoals ik al eerder uitgelegd heb.
Kijk daar of de firewall van de router uit staat.
Deze kan namelijk ook problemen veroorzaken.
Echter als dit niet helpt, zet hem weer aan want het kan geen kwaad om iets beter beveiligd te zijn.

Ik verneem het wel als het succesvol is geweest.

MVG

Hylke:cool:

Ik heb een toshiba (satellite) laptop met een sitecom wireless router300N er zit een realtek netwerk kaart in waar volgens de site van realtek de nieuwste drivers zijn geinstalleerd. De laptop is wel verbonden met het netwerk maar heeft geen internet. De firewall van de router staat aan, wil deze wel uitzetten maar de verbinding moet toch kunnen met de firewall aan?:confused:

Hello Again

Jah het zou inderdaad moeten kunnen met de firewall aan.
U moet niet naar de website van realtek gaan maar naar die van Toshiba
U heeft waarschijnlijk een chipset driver nodig

Nogmaals....

Welke besturingssyteem heeft u?
En welke versie is het van de Satalite dan kan ik u een link sturen
Met de router zal waarschijnlijk niet mis zijn, hooguit dat er wat instellingen verkeerd staan. Bekijk nog eens de beveiliging van de router. Ik zou hem beveiligen met wpa2psk (psk= Preshared key)

Ik vermoed dat het een verkeerde of verouderde driver is die dit probleem veroorzaakt.

Lukt het echt niet dan kan ik als laatste redmiddel een Hulp op Afstand sessie starten.

Hiervoor de link voor contact

http://diensten.marktplaats.nl/comp...4Jb0R7Y/T6L6+MLHK8Px6/f/dpHA==&fta_ind=3&fs=1

Succes

hylke

Hoi

Heb vandaag een andere router opgehaald en volgens mij is het probleem nu verholpen. Heb alleen nog een probleem wanneer mijn laptop uit slaapstand komt dan is mijn verbinding weg en als ik dan verbinding wil maken dan gaat dit via "probleem oplossen" weet je hier misschien een oplossing voor? Voor eerst in ieder geval heel erg bedankt voor je support.

adje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan