internetverbinding probleem in opensuse 10.3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffcoboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
Berichten
1.627
Hallo,
Ik heb hier thuis 2 pc's staan.
Op mijn 1ne pc heb ik een perfecte internet verbinden en heb daar openSuse 10.3 geinstalleert en heb goed internet(op die pc staat ook XP)
Op mijn andere pc staat ook xp en wil daar ook openSuse bijzetten.
Dat lukt maar als ik opstart met de LiveCD dan kan je zo proberen zie ik dat ik geen internet heb(op die pc is internet aangesloten).
Op diezelfde pc stond ook xp zoals ik al zei en als ik die opstart heb ik wel internet.
Nu ehb ik openSuse geinstalleert en nog steeds geen internet.
Help me.

PS, alles staat juist in het confuguratiescherm
 
Zit je draadloos of via een kabel verbonden?

Kun je wel pingen onder linux?

Probeer in een konsole eens de volgende commando's te typen:
"ping google.nl"
en
"ping 216.239.59.104"

Hoe heb je onder linux je netwerkkaart geconfigureerd? Met eens statisch of dynamisch ip-adres? Klopt het verkregen ip-adres onder linux ook?
 
Laatst bewerkt:
Zit je draadloos of via een kabel verbonden?

Kun je wel pingen onder linux?

Probeer in een konsole eens de volgende commando's te typen:
"ping google.nl"
en
"ping 216.239.59.104"

Hoe heb je onder linux je netwerkkaart geconfigureerd? Met eens statisch of dynamisch ip-adres? Klopt het verkregen ip-adres onder linux ook?

Ik heb kabel.
 
En wat gebeurt er als je probeert te pingen?
 
Zit je draadloos of via een kabel verbonden?

Kun je wel pingen onder linux?

Probeer in een konsole eens de volgende commando's te typen:
"ping google.nl"
en
"ping 216.239.59.104"

Hoe heb je onder linux je netwerkkaart geconfigureerd? Met eens statisch of dynamisch ip-adres? Klopt het verkregen ip-adres onder linux ook?

Het pingen werkt ook niet.

Bij dat van google.nl kan hij de host niet vinden.
en dat van ping 216.239.59.104 werkt ook niet.

P.S bij de livecd bij Ubuntu wou ik dat ook eens testen, werkt ook niet.
Alles staat geconfigureerd als DHCP.
Het rare is dat het met Windows wel lukt.
Het ligt misschien aan het moederbord.
ik heb een HP Vectra. Pentium 3
250MB ram
 
Het lijkt erop dat het niet aan je hardware ligt, aangezien het onder windows wel goed werkt.

Wat laat linux zien als je in een konsole ifconfig intypt? Zie je hier je netwerkkaart "eth0" bij staan? (of "eth" met een ander getal?) Verkrijgt je netwerk kaart een goed ip-adres en netwerkmasker en is de kaart "up"?
 
Het lijkt erop dat het niet aan je hardware ligt, aangezien het onder windows wel goed werkt.

Wat laat linux zien als je in een konsole ifconfig intypt? Zie je hier je netwerkkaart "eth0" bij staan? (of "eth" met een ander getal?) Verkrijgt je netwerk kaart een goed ip-adres en netwerkmasker en is de kaart "up"?

Werkt ook niet.
Het lijkt dat mijn mobo linux niet ondersteunt.
 
Het lijkt erop dat het niet aan je hardware ligt, aangezien het onder windows wel goed werkt.

Wat laat linux zien als je in een konsole ifconfig intypt? Zie je hier je netwerkkaart "eth0" bij staan? (of "eth" met een ander getal?) Verkrijgt je netwerk kaart een goed ip-adres en netwerkmasker en is de kaart "up"?

Het internet heeft 1 keer eens gewerkt( dat was opeens zo).
Maar nu gaat het nietmeer
 
ifconfig is een commando van linux, dat kan niet aan je mobo liggen. Maar het is wel een commando die je als root in moet geven, dus probeer het eens door "sudo ifconfig" in te geven. (sorry, was ik vergeten te vermelden).

Of log eerst als root in via de konsole:
su
<het root wachtwoord>
ifconfig


Wat je ook nog kun proberen is pingen naar het ip-adres van je andere pc of naar het ip-adres van je router en kijken of je dan geen time-out krijgt.

Op deze manier kun je proberen te traceren waar het probleem zich bevind.
 
ifconfig is een commando van linux, dat kan niet aan je mobo liggen. Maar het is wel een commando die je als root in moet geven, dus probeer het eens door "sudo ifconfig" in te geven. (sorry, was ik vergeten te vermelden).

Of log eerst als root in via de konsole:
su
<het root wachtwoord>
ifconfig


Wat je ook nog kun proberen is pingen naar het ip-adres van je andere pc of naar het ip-adres van je router en kijken of je dan geen time-out krijgt.

Op deze manier kun je proberen te traceren waar het probleem zich bevind.

Bij dat pingen zegt hij dat het Netwerk not rechearble ofzoiets is.
 
Heb je ifconfig nog geprobeerd (als root)?

Wat je ook kunt doen is kijken via "yast -> Networkdevices -> Networkdevice" of je netwerkkaart wordt herkend. Staat je netwerkkaart hier wel bij?
 
Laatst bewerkt:
Heb je ifconfig nog geprobeerd (als root)?

Wat je ook kunt doen is kijken via "yast -> Networkdevices -> Networkdevice" of je netwerkkaart wordt herkend. Staat je netwerkkaart hier wel bij?

Ja mijn netwerkkaart word herkend.
Hoe log je in als root?
 
Heeeyyy!!
Ik heb mij eens 1 keer aangemeld als root en internet werkt.
En ik switch terug naar men gewoon account en het werkt nog.
Ik heb gerestart en het is nog zo.
Maar ik ga er vanuit dat da zo niet zal blijven.
 
Laatst bewerkt:
Jah.
Ik heb mijn volledig opensuse in het nederlands gekregen.
Ik heb jou instructies opgevolgt en alles is NL.
Bedankt, voor het internet probleem, nu werkt het, ik zal morgen laten weten of het dan nog werkt.
Bedankt Base.
 
Goed om te horen :thumb:

Wel is het vreemd dat het plotseling werkt als je als root inlogt. Ik ben benieuwd of het in het vervolg goed blijft werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan