Internetverbinding Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

slowshadow

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2005
Hellow,

Ben nieuw hier dus wees niet te hard als ik iets doms vraag :rolleyes: :o ... Ik heb een zwaar probleem ik heb gister namelijk mijn PC geuprade met een nieuwe mobo en proc, een 64 bit. Maar sindsdien loopt me internet te spacen, ik wordt soms van msn gekickt. De ene keer al klik ik op een link opent die de pagina niet, en als ik me bittorrent progje op en ik start een download dan loopt de snelheid op tot 17 kb/s (terwijl dit normaal rond 200 kb/s te zijn) waarna ie vervolgens weer terugvalt naar 0, en nee dit ligt niet aan de seeders etc etc... Verder heb ik ook nog 1 keer gehad dat ik een blauw error beeld verscheen voor 2 seconden en vervolgens me pc restarten (ik kon van de text oppikken dat er iets stond als Physical error)... Ik heb een 300 watt voeding terwijl in de handleiding staat dat 350 minimaal nodig is, werd hierdoor het blauwe scherm veroorzaakt?

Ik hoop dat 1 van jullie me kan helpen thnx alvast :D,

Greetz slowshadow

P.S. Online spellen als counterstrike source draait ie prima zonder uit te vallen ofzo....

Welkom op HelpMij, slowshadow !
Domme vragen bestaan niet. Je bent welkom hier :)

Het lijkt erop dat er 1 of meerdere onderdelen / apparaten op je mobo een conflict hebben of een driver missen.

Heb je een pci netwerkkaart, en toevallig ook een onboard netwerkkaart?
Dat kan een conflict geven. In dit geval zul je in de bios je onbaord kaart moeten uitschakelen.

Als je in apparatenbeheer kijkt, kun je zien of alle apparaten goed werken.

Wat ook nog kan zijn is dat je provider "ziet" dat je een andere netwerk aansluiting hebt.
Normaal gesproken is het beter om in je oude systeem eerst je ip vrij te geven.
daarna pc afsluiten.
Dan nieuwe systeem opbouwen of nieuwe netwerkkaart steken.
Dan opstarten, en automatisch wordt een nieuw ip aangemaakt.
Heb je een router, dan zul je je MAC adres opnieuw moeten clonen.

Bij systeembeheer / logboeken kun je soms de foutmelding zien, van ongeveer het tijdstip van de stop-fout.

Hi paul :D ,

Jeutje wat een snelle reactie, dank je wel! :D Maar wat ingewikkeld allemaal... :P. Ik heb in mijn systeem beheer gekeken en er staat geen enkel geel uitroepteken. Maar omg je vertelt mij nu dus dat ik m'n ouwe Mobo weer terug moet plaatsen met mijn oude Processor en dat ik dus dat ip moet vrijgeven en daarna alles weer terug moet plaatsen zoals het nu is.... Maar ik moet dan dus ook weer mijn windows opnieuw installeren, want dat ging heeelemaal fout toen ik zomaar me nieuwe mobo + proc erin deed. Heb jij mischien ook ideeen over dat blauwe scherm?

Bedankt voor zover, hoop dat je nog wat antwoorden voor me hebt. :D:o

Greetz Slowshadow

hallo slowshadow

dat blauwe scherm geeft juist aan wat voor fout er is opgetreden. Het probleem is echter dat op je pc staat ingesteld dat windows moet rebooten wanneer er een fout optreed (BSOD)

om deze optie uit te vinken ga je naar

deze computer - eigenschappen deze computer - tabblad advanced - en daar vink je UIT automatisch opnieuw opstarten bij een fout

mocht je nu weer een blauw scherm krijgen kan je hem tenminste normaal zien en eventueel hier posten

over het bittorent probleem kan ik je niet helpen wat je wel even zou kunnen doen is een speedtest om te kijken naar je download snelheid

Hey reaper,

Thnx for je response ik heb het meteen uitgevinkt, als het nog een keer voorkomt post ik et wel ffies :)... Verder is er niks mis met me downloadsnelheid, want als ik gewoon van een website download, zoals een patch vanmiddag van World of Warcraft (normaal doe je die via een update van WoW zelf, dat met peer to peer werkt, maar die deed het dus ook niet)... Dat deed ie gewoon 200 kb/s... Hij wil om 1 of andere reden niet peer to peer downloaden.

Thnx voor je response anyway en je tip ;)

torrent maken gebruik van bepaalde poorten heb je recentelijk iets geinstalleerd dat mogelijk de poort knijpt of iets in die geest ?

Niet dat ik weet, noem is een paar voorbeelden van progjes die dit mogelijk zouden kunnen doen...

virusscanner, firewall

heb je hier nog wat in veranderd ??
ook zou je toch even een andere torrent kunnen proberen om toch te controleren of de fout ook hier voorkomt (de lage speed dan he :))

Geplaatst door Paul-RT

Wat ook nog kan zijn is dat je provider "ziet" dat je een andere netwerk aansluiting hebt.
Normaal gesproken is het beter om in je oude systeem eerst je ip vrij te geven.
daarna pc afsluiten.
Dan nieuwe systeem opbouwen of nieuwe netwerkkaart steken.
Dan opstarten, en automatisch wordt een nieuw ip aangemaakt.
Heb je een router, dan zul je je MAC adres opnieuw moeten clonen.

Nee, je hoeft nu niet je oude mobo op te starten. Wat ik duidelijk wilde maken, is dat dat de normale volgorde is.

Wat je nu kunt doen is bij start / uitvoeren / cmd
Dan ipconfig /release
Je oude ip nummer wordt nu rijgegeven.
Het beste is nu om de pc te herstarten. Dan worden je ip nummers en dns ververst.
In theorie zou de verbinding dan correct moeten werken.

Wat ook weleens wil helpen is om in apparatenbeheer je netwerkkaart te verwijderen / uninstallen.
Daarna je pc helemaal uit, en opstarten.
Nu wordt er nieuwe hardware gevonden: netwerkkaart.
Alle instellingen mbt die kaart zijn dan vervangen.

Hey,

Again thnx voor je reply Paul en Reaper... ;)

Haha ok les voor de volgende keer als ik me pc weeris ga updaten(als die ooit nog komt :P)... anyway, ik heb gedaan wat je gezegd hebt maar het probleem doet zich nog steeds voor... Wat me wel is opgevallen, als ik zo'n torrent download aanzet, dan gaat de snelheid heeeel langzaam omhoog tot ongeveer 17 kb/s. Daarna gaat ie weer als een speer naar 0kb/s... Maar als ik bij me preferences van mijn torrent programma ga, en ik verander de port dan begint ie weer langzaam op te trekken, waarna ie vervolgens weer zakt naar 0... Ik denk dus iets op me pc met de poorten loopt te mutsen (gezien het feit dat hetzelf torrent programma met hetzelfde torrent op me moeders pc perfect draait met een snelheid van 200kb/s aanhoudend.), wie weet hier wat tegen te doen?

Thnx in advance,

Slowshadow

P.S. Wat me ook nog is opgevallen is dat bij me systeembeheer ik 2 soort netwerkadapters geinstalleerd krijg, 1 genaamd 1394 Net Adapter, en de andere genaamd Nvidia Nforce network Controller...? Klopt dit zoiezo?

Geplaatst door slowshadow
P.S. Wat me ook nog is opgevallen is dat bij me systeembeheer ik 2 soort netwerkadapters geinstalleerd krijg, 1 genaamd 1394 Net Adapter, en de andere genaamd Nvidia Nforce network Controller...? Klopt dit zoiezo?

Als je naar start / uitvoeren gaat, doe dan het volgende.
cmd [enter]
ipconfig /all

Nu zie je wat lager in je scherm, op welk type netwerkkaart je ede verbinding hebt.
De 1394 zit waarschijnlijk op je moederbord. De Nvidia is een pci kaart.
Als deze 2 aangesloten blijven, kun je ook een conflict krijgen met dit soort ellende.

Kijk dus goed welke van de 2 daadwerkelijk verbinding maakt.
De andere is het beste om die in de bios al uit te schakelen.
Ik ben zelf nooit zo happig op een netwrkaansluiting op het moederbod.
Lukt het niet in de bios, probeer dan in apparatenbeheer de kaart uit te schakelen in all profielen.

De kans bestaat dat je dan al van het probleem af bent.

Thnx paul

Thnx paul heb gewoon gekloot met me netwerk drivers... op een dag deed hij het gewoon... ksnap niet waarom want het lukte eerst niet :P... Thnx anyway ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan