internetverbinding schokt/stopt

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tveer
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tveer

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2001
XP, ADSL HetNet, Speedtouch 585

Mijn draadloze internetverbinding deed raar. Uiteindelijk maar de speedtouch gereset naar de fabrieksinstellingen en via de ethernetkabel "terug naar de basis" en een bedraade verbinding tot stand gebracht. De communicatie tussen pc en speedtouch lijkt goed te gaan. Maar de storingen (traag, heel traag ) en foutmelding blijven komen als ik internet op ga.
Sommige websites kan ik openen, andere niet. Ik krijg dan een foutmelding van IE.
Klik ik verder op de websites die ik wel kon openen, dan kom ik ook niet ver. Al snel krijg ik dezelfde foutmelding(en). Foutmeldingen als: kan pagina niet openen, of een foutmelding van de speedtouch. Ook Outlook werkt (dus) vaak traag of niet goed (post ontvangen/verzenden bedoel ik).

Enig idee wat het probleem en de oplossing kan zijn?
Enig idee hoe ik het probleem en oorzaak beter kan vaststellen?

Bedankt voor je hulp.
T

Speedtouch 585 internet

Even een aanvulling op de door mijzelf gestelde vraag:

De verbinding met internet lijkt slechter te worden. Of beter, is er eigenlijk wel een internetverbinding? Sites openen niet meer. Het voortgangsblokje onderin komt tergend langzaam tot 4 blokjes en dan houdt het op (foutmelding).

Ik weet even niet wat ik allemaal kan onderzoeken om het probleem te tackelen. Ik hoef geen kant en klare oplossingen en wil graag zelf dingen proberen, maar waar begin ik?

Wie helpt me op weg?

Beste XP_PC
-het gaat om 1 computer;
-er is een softwarereset naar de fabrieskinstelling gedaan van de Speedtouch;
-geen internetverbinding dus ik kom niet eens op de aangegeven sites.
T

vervolg

De volgende aanvulling dan maar.....(zie hierboven voor de voorgaande info)

Als AV-software gebruik ik overigens Kaspersky, Zonealarm = firewall. De firewall van XP staat uit.

Allereerst een hardware-reset gedaan en de wizard doorlopen. Draadloos netwerk werkt in die zin dat pc en speedtouch elkaar zien en (h)erkennen.

Maar....................

Ik kan -na aanzetten pc en speedtouch- kort en moeizaam op internet. Na verloop van tijd (enige minuten) houdt het op en krijg ik van de Speedtouch als foutmelding dat de dsl-verbinding niet goed is.

Ik heb het volgende geprobeerd:
-splitter er tussen uit, dus speedtouch direct op wandcontactdoos telefoon;
-andere wandcontactdoos telefoon gebruikt;
-snoertjes vervangen (ivm mogelijk draadbreuk oid);

Niets helpt.

Ik kan de speedtouch gewoon draadloos bereiken en de instellingen raadplegen, maar het lijkt alsof de (speedtouch)verbinding van/naar buiten heel snel volloopt of verstopt raakt.

Volgens de helpdesk zou de verbinding goed moeten zijn en zou het aan een te streng AV of firewall programma liggen.....................:evil: ik word daar zo verdrietig van. Ik heb ergens anders hetzelfde "pakket" (zowel OS, AV als Speedtouch) draaien, zonder enig probleem.

Kan het aan de verbinding liggen? Da's gek want het heeft tot voor kort (enkele maanden geleden) probleemloos gedraaid.

Wie helpt ajb?
T

Zelf merk ik bijvoorbeeld ook bij hetnet dat als ik ga MSNen ,
Dat hij er mee stopt en daarna weer verder gaat,...

Aanvulling..................

Het is heel raar. :confused: Het gaat de ene dag beter/goed, en de volgende dag is het weer "bagger".

Mijn conclusie is dan dat het technisch gezien allemaal goed werkt, geen defecte apparaten of verbindingen. Het werkt immers (die dag).
Maar wat kan dan de reden zijn dat het ene dag beter/goed gaat, en de andere dag niet?

Kan het zijn dat het netwerk van de buurman op de dezelfde frequentie zit (hoe check ik dat?)
Of kan er een andere reden voor zijn?

Graag reactie/adviezen en tips.
Bedankt!
T

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan