Internetverbinding sneller maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

kubi

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2009
Berichten
29
hallo, ik heb last van slome internetverbinding.
is er een manier om mijn verbinding sneller?
ik gebruik iets om mijn pc met draad aantesluiten. ( je doet dit aan je router naar de stopcontact. en dan doe je via een andere stopcontact een andere kabel naar je pc )
het verbinding is dan niet draadloos maar het is volgens mij niet zo goed als via je router naar je pc te gaan met een kabel.

kan ik bijvoorbeeld iets kopen om mijn internetverbinding sneller te maken of is dit alleen mogelijk door een duurdere abbonement te nemen ?


mvg. Kubi
 
Wat LvFreak zegt is eigenlijk onzin (no offense hoor), maar als je onboard LAN gebruikt, heb je toch wel minimaal 100Mbps aan snelheid op je moederbord zitten. Ik weet bijna zeker dat het abonnement niet hoger is dan 100Mbps, want anders zou er niet geklaagd worden over sloom internet :p

Welke snelheid wordt er opgegeven bij je abonnement en bij wie neem je dit af? heb je al eens een speedtest gedaan op http://www.speedtest.net/ ?
 
ping = 42 ms
downloadsnelheid = 11,07 mbps
uploadsnelheid = 0,72 mbps

ik kan het niet precies vinden hoeveel mbps ik heb maar ik betaal 43 euro voor mijn internet.
http://www.kpn.com/prive/internet.htm
hier kost het 45 maar ik heb er ook telefoon bij dus ga ik ervan uit dat ik 80mbps heb.

zoals je al ziet neem ik mijn abbonnenment af bij KPN

en volgens mij klopt die speedtest niet helemaal want ik kreeg 3 keer verschillende uitslagen.
 
Het klopt dat de snelheden altijd wat schommelen, als ze maar bij elkaar in de buurt liggen is het goed.

Heb je ook de mogelijkheid om een pc of laptop direct op de modem aan te sluiten? Dus zonder tussenkomst van die powerline adapters.

Draai daarna nog eens de speedtest met de pc/laptop direct op de modem. Krijg je dan ongeveer dezelfde snelheid? Zo nee, dan ligt het mogelijk aan je powerline adapters...
 
2 dingen. Die setjes van KPN zijn van het merk Devolo.

-Installer eerst de dLan Cockpit software en kijk welke snelheid je haalt. Afhankelijk van de aansluiting en bekabeling kan dit nogal varieren.
-Gezien de prijs die je betaald zou je sneller internet moeten hebben. Echter alle providers staan er om bekend dat ze je gewoon een abonnement verkopen, ook als de snelheid van het abonnement technisch niet haalbaar is op jouw aansluiting. Sluit de laptop rechtstreeks aan op het modem en kijk met bijv. speedtest.net welke snelheid je haalt. Bekijk hier hoe ver je van de wijkcentrale zit -> http://www.speedtest.nl/adsl/ . Als het niet sneller kan bij jou over de lijn, laat dan je abonnement overeenkomstig aanpassen. Ik vermoed dat je nu teveel betaald.
 
ik heb niet echt een kans om het direct aantesluiten maar ik kan wel een speedtest proberen door mijn laptop aantesluiten maar daar heb ik niet echt veel aan.
ik wou nou eigenlijk vragen of het handig is voor mij om een netwerk adapter ofzo te kopen zodat het sneller gaat.

maar ik ga ff de stappen van Roger volgen om te kijken of dat ook helpt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan