Internetverbinding traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Airwave

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2003
Hi all,

Sinds 2 dagen heb ik het (weet het, erg subjectief maar toch) gevoel dat mn verbinding trager is. Dit omdat
1 het laden van gmail zeker 2-3 seconden langer duurt.
2 ik, als ik de adresbalk wil uitklappen (dropdown), dit ook een paar seconden duurt
(voorheen klapte deze meteen uit) : ik krijg het idee dat hij "het bij elkaar moet zoeken, voor dat het open kan klappen".
3 het plaatsen van een advertentie op marktplaats ook net een paar seconden langer duurt, meer dan gebruikelijk. Met name bij het uploaden van een (kleine) afbeelding blijft hij zeker een minuut steken...

Dit alles itt een paar dagen geleden toen de paginas als het ware "in een flits" laadden.
Ik merk deze vertraging bij meerdere sites.

Echter, speedtest.nl geeft gemiddeld iets van 200 Kbyte/sec aan...
Wat wel het vermelden waard is, ik had hiervoor wel even 2 firewalls tegelijk, gedurende een dagje ivm vervangen. Had eerst zonealarm en toen daarna sygate.

Maar op een andere "verse" XP installatie (zelfde PC andere partitie) heb ik hetzelfde probleem.
Belde met de helpdesk, advies: "Zet router en modem even een minuut uit en maak dan weer verbinding". Dit helpt echter niet heel erg. Of heel kort...

Ook zonder de router ertussen blijft het "iets trager" allemaal..., net niet de "flitssnelheid" die hij eerst had.

Ideas anyone?

Laatst bewerkt:
Dat advies van de voeding even van de router en het modem afhalen, laat ik altijd vergezellen van de netwerkkaart ook resetten. Ga in Apparaatbeheer naar Netwerkkaarten, selecteer je ethernetkaart, en klik rechts, vervolgens: "Maak installatie ongedaan". Doe dan nog een keer die truuk met router en modem en herstart. De netwerkkaart wordt nu door Windows opnieuw geinstalleerd. Nog geen verbetering, ga dan naar Speedtest.bbned.nl, daar krijg je nauwkeurig op wat je bandbreedte werkelijk is en vergelijk dat met je abonnement. Bij b.v. 8 Mb abbo geeft Speedtest.bbnet.nl maar 4 Mb? Contact opnemen met je provider. Is het verschil niet meer dan 1 tot 1,5 Mb, weinig aan te doen. In jouw netwerkcluster kan (tijdelijk) meer data "getrokken" worden door een derde partij.

heb je al een naar de provider gekeken of deze traag is geweest.

Nog geen verbetering, ga dan naar Speedtest.bbned.nl, daar krijg je nauwkeurig op wat je bandbreedte werkelijk is en vergelijk dat met je abonnement.

Maar dan wel wanneer je het 32MB of 100MB bestand download.
Het bestand wat je download met de site, is te klein om een objectief beeld te krijgen.

Mvg Patrick

Is dat nu zo? Zou dat ook niet van allerlei, tijdelijke en sctructurele omstandigheden afhangen? Wil je het echt zuiver weten, dan moet je over veel langere perioden, op verschillende tijden alle tests herhalen. Maar daar heeft TS op dit moment niet zo veel aan.

NB: het grootste verschil in downloadsnelheid tussen de "kale" test en de 100 Mb download is bij mij 11 KB/sec geweest.

Is dat nu zo? Zou dat ook niet van allerlei, tijdelijke en sctructurele omstandigheden afhangen? Wil je het echt zuiver weten, dan moet je over veel langere perioden, op verschillende tijden alle tests herhalen. Maar daar heeft TS op dit moment niet zo veel aan.

NB: het grootste verschil in downloadsnelheid tussen de "kale" test en de 100 Mb download is bij mij 11 KB/sec geweest.

Nu is het verschil bij BBNED aanzienlijk kleiner als bij bv een site als speedtest.nl.
Meet je hier je downloadsnelheid, varieert deze enorm per test.
Daarom bestempelde ik de test door jou aangewezen als "onbetrouwbaar" .

speedtest.bbned.nl

geeft mijn meer de indruk, wat mijn provider aan geeft.

Laatst bewerkt:
Opgelost: modem moest af en toe even afkoelen.

Opgelost: modem moest af en toe even afkoelen.
Zet het modem nu elke nacht uit, geen problemen sindsdien.
Toch wel vreemd, ik dacht dat modems bedoeld waren voor continue gebruik net als servers. Goed af en toe een reboot is wel logisch, maar goed kennelijk moet dat hier iets vaker!

Thanks voor alle input!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan