internetverbinding twee computers

Status
Niet open voor verdere reacties.

HVoeten

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2002
Berichten
33
hallo, ik heb twee computers aangesloten d.m.v. een kastje waar er vier aangesloten kunnen worden, dat werkt prima, nu wil ik graag een anderen computer aansluiten (een goede tweedehandse, windows XP) maar krijg ik geen verbinding met het internet, ik weet niet hoe ik dat moet doen, (ik ben een leek) kan iemand mij helpen?
 
Wat voor kastje? Router of een hub?

Wat is je provider?

Hoe staan de instellingen op de 2 pc's en op de XP pc?
 
ik heb geen idee wat een route of een hub, ik ben een echte leek op dit gebied, ik een kabelaansluiting (chello)
 
Het wordt lastig zonder goeie info.

Kijk eens op het kastje wat er op staat
 
Wordt de netwerkkaart gezien in XP? Wat voor een ipadres krijgt de XP machine? Heb je een goede netwerkkabel?
 
Start, uitvoeren en dan typ je in cmd en drukt op OK

In het dosboxje typ je in: ipconfig /all en drukt op enter.

En die nummers mag je dan hier posten
 
er staan heel wat regels, die met de nummers zijn:

Realtek RTL 8139 Family PCI
Fast ethernet NIC

Fysiek adres : 00-40-F4-73-5A-38
IP adres: 169.254.60.38
 
Het ipadres wat je opgeeft is een ipadres dat door windows zelf wordt gegeven als er geen ipadres verkregen kan worden.

Staat in apparaatbeheer je kaart goed geinstalleerd? Weet je zeker dat een goede kabel hebt? Probeer anders een netwerkkabel die je voor je andere pc's gebruikt en probeer het dan opnieuw
 
de kabel werkte ook goed bij mijn oude computer, of de kaart de juiste is weet ik niet, ik kan het niet vinden
 
Staat er in in apparaatbeheer een uitroepteken of vraagteken bij je netwerkkaart?

Probeer anders toch eens een andere kabel om te checken of het dan wel werkt

Heb je bij de andere pc's de ipadressen ook op automatisch staan of heb je die zelf ingevoerd?
 
Geplaatst door m@rio

Probeer anders toch eens een andere kabel om te checken of het dan wel werkt

Heb je bij de andere pc's de ipadressen ook op automatisch staan of heb je die zelf ingevoerd?
 
dat heb ik door iemand laten doen en het lijkt mij verstandig dat maar weer te doen,
ik denk dat het mij niet lukt, ik zal de kabel meteen laten controleren, bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan