Internetverbinding valt na tijdje weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

d0mzy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
Hii,

Wanneer ik WolfTeam wil gaan spelen,
sluit mijn internet helemaal af. (Na ongeveer 10minuten spelen)

Als ik de router reset doet ie het weer.

Ik heb een USB-aansluiting van Netgear W111v3,
en mijn router geeft 54MB/s (Linksys Wireless-G)

Voorheen heb ik al eens problemen gehad met downloaden ; HP heeft me hierbij geholpen want ik moest Protocol 6 uitschakelen. Deze computer heeft tevens Vista HomePremium.

En voorheen heb ik ook een netwerkkaart erin gestopt, alles goed geïnstalleerd en ook de protocol uitgeschakeld maar het probleem dat de PC bleef vasthangen is toen nog niet opgelost.

Deze computer is 2 dagen oud en ik weet niet wat er precies mis kan zijn.

Greetz, d0mzy.

Ik heb misschien wel 1 idee ; is de Netgear USB te traag of is er iets met de router? Want de andere verbindingen in huis vallen dan ook uit.

Laatst bewerkt door een moderator:
Adsl

Hoi heb je internet via de glasvezelkabel of telefoonlijn (adsl)? Ik heb eens dergelijk probleem gehad omdat er een ADSL splitter (dingetje tussen modemstekker en telefoonstekker) kapot was...
Mss eens klantendienst van je internetprovider bellen...

Er is al heel wat tijd verstreken inmiddels.

Glasvezelkabel > modem van onsbrabantnet > router > computer.

LAN doet het niet ; zie andere vraag van mij.

Ik kan het wel op een andere computer spelen; maar daar zijn de graphics een beetje van kapoetie. Slecht beeld dus.
:(

Al eens klantendienst gebeld dus ; harde reset gedaan e.d. maar ja dat kun je dan wel schudden.

Wat wij thuis nu denken is dat óf de netgear te slecht internet binnenkrijgt hiervoor óf dat de router te weinig uitzend (54MB) om te kunnen spelen.

Nu je het zegt!

Heb ik ook gehad, toen internet hele tijd uitviel hebben ze moeten de snelheid verlagen. Ik heb namelijk ADSL en daarvoor is beneden een aftakking gemaakt aan de telefoonstekker en die is doorgetrokken naar mijn slaapkamer. Daarvoor werd geen afgeschermde kabel gebruikt , de internetprovider heeft enkele tests gedaan en dan gezegd dat de snelheid naar omlaag zou moeten. Dat is gebeurd en daarna heb ik nooit meer problemen gehad...

Dus wat wil je dat ik doe? Ik heb lekker snel internet en dat wil ik zo houden hoor! :evil:

Iemand anders toevallig een ideetje?

Ik loop vrijwel vast hier!:mad:

okey, samenvatting van wat ik ervan denk...

Alle verbindingen vallen uit in je huis en je moet je router opnieuw resetten.
Maar dit in linking met je game en niet eerder.
Je zou denken dat het alleen met de router te maken heeft aangezien ALLE verbindingen uitvallen. Maar aangezien het alleen gebeurd met het spel, dan is het wel raar natuurlijk.

Heb je al geprobeerd een andere router aan te sluiten en te proberen?
Zet je verbinding in je router eens op een ander kanaal, bijvoorbeeld 3.
En zet dan je frequency hoger om boven andere apparaten uit te komen met de Frequency.

Ik HAD zelf een Linksys Wireless G met een Linksys router. Ik vindt het zelf...vindt! het troep.
Want ik ging ook online spelen en haperen etc.
Maar met een netgear Rangemax Next WNR834B 270Mbs + Adapter Netgear Rangemax Next WN111 ging het allemaal perfect. Geen haperingen en geen gezeik dat me verbinding wegvalt of wat anders. Ik denk dus daarom dat het toch met je router te maken heeft, omdat het al zo'n slechte reputatie bij mij en bij vele anderen (forums) heeft.
Het is niet echt een router voor je online games.
De USB Flashstick kan je wel gebruiken met een andere router. Altijd, maar als je bijvoorbeeld met die Netgear router de optimale verbinding van 300Mbs wilt behalen, dan moet je eigenlijk toch weer zon adapter hebben. En ik zou het met online gaming niet aanraden. Heb je het er voor over en wil je nooit gezeik me je verbinding, dan zou ik toch zo'n router halen, met adapter kost zo'n 80 euro.
http://www.mkcomputershop.nl/advanc...R834B&osCsid=61dd8239fc3810a8f9da2dd564305504
Hier hadden ze een actie waar het 82 euro kostte samen met een adapter die normaal 50 euro kost. Zou je even moeten bellen of het nog steeds geldt als je hem graag wilt hebben. Anders moet je zelf nog een adapter erbij kopen.
Ik zou het ook even niet weten en zal zekers even voor je verder kijken...

http://www.netgear.com/Products/Rou...axNEXTWirelessRoutersandGateways/WNR834B.aspx

Laatst bewerkt:
Ik vind het dus geen troep. We hebben hier thuis geen andere router dus dat zal moeilijk gaan.

Ja, zo'n samenvatting kun je wel geven. Bij bijvoorbeeld MapleStory hangt ie dan helemaal niet vast.

Maar ik vind het onnodig om nieuwe routers te gaan kopen. Deze is goed zat. Leuk geprobeerd maar het lijkt erop dat je me over gaat halen om er een te kopen. :rolleyes:

In ieder geval, ik heb vantevoren een computer gehad die nu op de zolder staat en zijn eigen problemen heeft, heeft het altijd goed gedaan met WolfTeam. Bijna nooit problemen.

Precies dezelfde Netgear stick en precies dezelfde router/kanaal, alles. Kun je dit ook verklaren dan?

Je begrijpt me verkeerd denk ik.
Mijn ervaring heeft niks met jouw te maken. Ik laat alleen zien dat het ook anders kan.
Ik vindt! staat er duidelijk.
Maar had daarvoor wel 2 suggesties gegeven om je misschien op weg te helpen.
Kan weinig doen als ik het niet zie. Kan wel dit en dat roepen, maar heeft net zoals je zegt weinig zin.
Heb ook problemen gehad met een draadloos router van linksys, daarvoor deed hij het ook altijd goed. Werd het zat en daarom stapte ik gewoon over op gelijk een goeie. Ik ben nou eenmaal iemand die niet van dat priegelen houdt met steeds hetzelfde probleem.
Hetzelfde als een laptop kopen waar de batterij ervan kapot is. Moet je ook iedere keer weer knoeien. Als je het nieuw hebt, ben je er vanaf en heb je garantie.

Heb je btw. niet de zaak opgebeld om te zeggen dat er een probleem is met je linksys adapter. Dat het netwerk vaak wegvalt?
Kan aan bepaalde apparatuur liggen die in de weg staan van je verbinding.
Kan van alles zijn, je router kan ook gewoon tegen zijn einde aan lopen.
Zolang ik niet kan zien wat er is, kan ik wel dingen blijven roepen, dus vandaar. Als je zo'n Wireless G hebt, dan heb ik wel een idee welke het is.
1 antenne erop, heb je die wel een beetje jouw richting op gezet? Ik heb opgemerkt dat het netwerk met die router op bepaalde plaatsen vaak wegvalt.
Dat merkte ik op toen ik mobiel aan het internetten was op het netwerk. Toen was ik me mail aan het bekijken en de ene keer pakte hij met 20kb per seconde de verbinding, dan ineens met 150 kb per seconde, maar net als ik me had gedraaid of me telefoon de andere richting op liet wijzen. Dus probeer eens wat uit om het te testen...

Sorry, maar iemand anders met dezelfde ervaring en een oplossing kan je beter helpen.
groeten

Laatst bewerkt:
Jij ook een toedeloe man. Waar slaat dat nou weer op.

Het kan net zo goed aan de netgear liggen, en dan vervang ik de USBstick voor niks. :o

In ieder geval, ik heb met een andere computer nog nooit problemen gehad voor de tweede keer.

Het verbaasd me dat ie alleen bij dat spel dan ook uitvalt. Opnieuw opstarten heeft geen zin gehad. Momenteel is de computer ge-reset dus ik download het opnieuw en wacht het resultaat af.

Ik heb weer het sloomheid probleem. Dus ik krijg een recovery cd toegestuurd, zal het daarna, na de reparatie, downloaden en nog eens proberen.

okey, samenvatting van wat ik ervan denk...

Alle verbindingen vallen uit in je huis en je moet je router opnieuw resetten.
Maar dit in linking met je game en niet eerder.
Je zou denken dat het alleen met de router te maken heeft aangezien ALLE verbindingen uitvallen. Maar aangezien het alleen gebeurd met het spel, dan is het wel raar natuurlijk.
http://www.netgear.com/Products/Rou...axNEXTWirelessRoutersandGateways/WNR834B.aspx

Zoals ik al zei. Hoogst waarschijnlijk is het je router.
Heb je nou al vast bedraad aan de router?
(Als hij dan nog sloom is, is het je router en verder van je computer vandaan.)
En als het probleem opgelost is, dan kan kan het aan je USB stick liggen of verkeerde drivers.

Is het dan nog niet opgelost, sluit dan je draad aan rechtstreeks in de modem.
Als hij dan niet meer sloom is, weet je waar het aan ligt, je router!

Laatst bewerkt:
Lezen joh. Lezen. Als ik nou eenmaal de computer heb gerepareerd kan ik pas een draad aansluiten. Pas als die draad goed werkt! (want dat heeft-ie nooit gedaan) kan ik controleren of dat ook werkt. Maar daar heb je geduld voor nodig.:confused:

Het zal wel weer werken, geen problemen gehad met niks meer. Lankabel doet het nou ook gewoon weer goed, dus ja.

En DJArtistic, het ligt niet aan mijn router. Daar kan je uren over door***len. Maar mijn laptop deed het perfect die tijd. ;):thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan