Internetverbinding valt regelmatig weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

reinvb

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2009
Avond allen,

Sinds enige tijd, valt bij mij met regelmaat, de internetverbinding weg. Soms wel 6 x in het uur. Kan dit misschien te maken hebben met de Motorola modem/router? Ik heb internet via Ziggo. Ik trek zo nu en dan de stekker eruit, om de modem/router te resetten.

Of heeft Explorer IE 10 hier iets mee van doen?

Groet,

Laatst bewerkt:
Heb je niet een modem-router gekregen van ziggo?

Probeer eens een ander kanaal. Beetje aan de andere kant van waar je nu zit. Zit je nu op kanaal 3, probeer dan eens 10 of zo...

Ik heb inderdaad een modem/router van de toen nog Casema gekregen. En hoe verwissel ik deze modem/router van kanaal?

Groet,

Laatst bewerkt door een moderator:
Open je internetbrowser en tik daar 192.168.1.1 en enter. Goede kans dat je nu in je router kunt inloggen. Nog beter is het om Ziggo te contacten en te vragen je router in te wisselen voor een nieuw (wifi)-exemplaar.

Tot die tijd; als 192.168.1.1 niet lukt:

start->uitvoeren-> typ daar cmd en enteren. Nu zie je zo'n dos-venster. Tik daar ipconfig en weer enteren. Als het goed is zie je nu allerlei getallen voorbij komen. Een daarvan staat bij "standaard gateway". Tik dat getal (ip-adres) in je browser en enteren.

*edit*
@manamana
Je probleem uitbesteden aan Ziggo.... :D:d:d (maar dat terzijde...)
Als ziggo een oplossing had bestond er geen helpmij.nl...;)

Laatst bewerkt:
@manamana
Als ziggo een oplossing had bestond er geen helpmij.nl...;)

Dat is geen uitbesteden maar de voor de hand liggende weg bewandelen.
Of kunnen je jou massaal gaan bellen in plaats van de leveranciers?
Beetje simpele reactie...

Tardis

Ziggo's Motorrola is geen modem+router maar alleen een modem.
Dus tenzij je er zelf een router tussen zet... (denk aan firewall, volledig open op internet etc...)
Heb je meerdere computers aangesloten? Zo ja, probeer als het internet uitvalt een andere pc.
Zo kun je uitzoeken of het aan een pc/verbinding of je modem (of misschien toch router) ligt.

Als het je modem is zit er helaas niks anders op dan contact op te nemen met Ziggo (telefonisch) en te vragen of zij het op afstand kunnen oplossen, ze kunnen een hoop in de modems aanpassen om het weer aan de praat te krijgen.
Mocht ook dat niet lukken krijg je uiteindelijk een nieuw modem van ze, met de nodige wachttijden...

*edit*
@manamana
Als ziggo een oplossing had bestond er geen helpmij.nl...;)[/QUOTE]

Maar het is maar hoe je het leest: Helpmij is toch vragen om helpmij. En niet van..... de een weet het beter dan de andere (Onnodige discussie) :shocked::P:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan