Internetverbinding valt steeds uit icm Router USR 8054

Status
Niet open voor verdere reacties.

mlentze

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Beste mensen,

Ik heb internet: Breedband @home
Daaraan is aangesloten een router USR 8054 (wireless router en accespoint)
De pc's beneden en boven heb ik bekabeld aangesloten op de USR 8054, op deze
beide pc's staat Winxpprof.
De laptop heb ik met Wifi wireless verbonden.
De laptop doet het beter vwb internet, valt af en toe ook uit en de performance is vaker laag of ik moet de verbinding herstellen nadat de melding "kan ARP cache niet wissen".
Hier heb ik Winxphome geinstalleerd.

Vwb de andere pc's-->
Indien er geen verbinding is, kan ik wel pingen, echter pas nadat ik opnieuw opgestart
heb of de kabelmodem @home én de router USR 8054 gereset heb, dann pas heb ik weer
verbinding.

Ik heb ook getracht om de Firmware van de USR 8054 te updaten, echter als ik het
bestand heb gedownload, hetgeen een .BIN file is, dan kan ik deze via het web met een bepaald programma openen, dan krijg ik de melding dat er geen bestandsinformatie inzit, dus dit werkt ook niet.

Wie kan me een praktische oplossing verschaffen?
Zowel de router als de kabelmodem staan wel binnen een straal van 1 meter van de TV...

[...]
Ik heb ook getracht om de Firmware van de USR 8054 te updaten, echter als ik het
bestand heb gedownload, hetgeen een .BIN file is, dan kan ik deze via het web met een bepaald programma openen, dan krijg ik de melding dat er geen bestandsinformatie inzit, dus dit werkt ook niet.

Wie kan me een praktische oplossing verschaffen?
Zowel de router als de kabelmodem staan wel binnen een straal van 1 meter van de TV...

M.b.t. firmware: je moet die firmware ook niet openen, maar uploaden via de beheer-website van je USR. hier staat de nieuwste firmware, die je moet uitpakken, en dan het .BIN bestand uploaden naar je router op het tabblad Tools -> keuze Firmware.
NB: Je huidige instellingen ben je dan wel bijna zeker kwijt, dus noteer eerst de instellingen m.b.t.
1. Naamgeving van je router
2. Draadloze instellingen, inclusief de gebruikte encryptie en bijbehorende sleutel
3. evt. DHCP-reserveringen
4. evt. gekloonde MAC-adres
5. etc.
Die gegevens zul je na de upgrade weer goed moeten zetten, via onderstaande gegevens (op een een bedrade pc) weer opnieuw invullen op de USR:
The default login name for the Web User Interface is admin. There is no password. To access the Web User Interface, open a Web browser and enter 192.168.123.254
Lukt dat niet, dan eerst op die bedrade pc weer een nieuw ip-adres aanvragen en daarna opnieuw proberen
Start -> uitvoeren -> cmd /k ipconfig /release
Start -> uitvoeren -> cmd /k ipconfig /renew

M.b.t. kabelmodem & router binnen een straal van een meter: niet aanbevolen, maar als je zelf geen verband ziet tussen het wegvallen van Internet en het gebruik van je tv zou het kunnen dat daar je probleem niet vandaan komt.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan