Internetverbinding valt steeds weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

emre3

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2010
Hallo.

Mijn internetverbinding valt steeds weg, 2 maanden geleden ging het elke dag minimaal 1 keer weg, maar nu gebeurt het iets van 10+ keer per dag.
Ik heb gehoord dat als je op dezelfde "kanaal" zit met je buren, de draadloze verbindingen elkaar verhinderen, en dat je je "kanaal" kan veranderen met het progamma inSSIDer, en dat het probleem dan opgelost is, is dit waar?

Modem-model: Thomson ST706
Router-model: Linksys Wireless G WRT54GL

De router zit vast aan de modem die weer vast zit aan een Windows XP SP3 computer.

De apparaten die draadloos internet gebruiken:
Windows Vista build 6002 SP2 (Wordt elke dag gebruikt)
Windows 7 Build 7600 (Geen Service Pack) (Wordt elke dag gebruikt)
HTC Legend (Wordt elke dag gebruikt)
HTC Desire Z (Wordt elke dag gebruikt)
Nintendo Wii v4.3 (Wordt 1 keer per 2 maanden gebruikt)
Nintendo DSi v1.4 (Wordt 1 keer per 3 maanden gebruikt)

Alsjeblieft help!

Laatst bewerkt:
Ik heb gehoord dat als je op dezelfde "kanaal" zit met je buren, de draadloze verbindingen elkaar verhinderen, en dat je je "kanaal" kan veranderen met het progamma inSSIDer, en dat het probleem dan opgelost is, is dit waar?

Het kanaal veranderen is op een vrij eenvoudige manier op te lossen (als het daaraan ligt)
Log in op je router en zoek naar de "wireless" instellingen.
Daar heb je de mogelijkheid, om je kanaal te wijzigen.

probeer eens van frequentie te veranderen als het signaal inderdaad verstoord word kan je het signaal beter naar boven trekken

Het kanaal veranderen is op een vrij eenvoudige manier op te lossen (als het daaraan ligt)
Log in op je router en zoek naar de "wireless" instellingen.
Daar heb je de mogelijkheid, om je kanaal te wijzigen.

Als ik de kanaal verander, heeft het dan negatieve effecten op de andere apparaten die draadloos internet gebruiken?

Ik heb net de kanaal veranderd, even kijken of het gaat werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan