Internetverbinding valt weg (alleen) in browser die al tijd open staat

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Berichten
925
Ik heb een probleem met mijn internetverbinding. Als de computer (met WinXP) 1 à 2 uur aan heeft gestaan, blijken veel links op openstaande webpagina’s niet meer te werken: ze leveren een witte bladzijde op.
Uit het adresvakje van zo’n witte bladzijde kopieer ik dan het adres; ik open een nieuwe sessie (? heet dat zo?) van mijn browser (IE8), soms tot drie keer aan toe, want de eerste twee pogingen lopen vaak ook op een witte bladzijde uit. In de derde (zodra mijn startpagina is verschenen) plak ik dan het gekopieerde adres, en de bijbehorende site verschijnt meestal meteen. Het komt echter ook wel eens voor dat ik alleen door heropstarten van de pc bij de gewenste site kan komen. In een frisopgestarte Windows werkt altijd alles perfect.

Het euvel geldt ook in Windows Live Messenger: ik kan vaak (als het programma al een tijd open staat) de profielen van contactpersonen niet opvragen (witte bladzijde). Gisteravond kon ik (de computer stond al uren aan) bij WLM niet inloggen. In WLM koos ik voor ‘problemen met de verbinding oplossen’, en kreeg als resultaat: “Kan geen verbinding maken met de service. De oorzaak hiervan is mogelijk verkeerde proxy- of firewallinstellingen. Controleer je proxy- en firewallinstellingen.”

Ik krijg het vermoeden dat de problemen met beide programma’s (IE8 en WLM) met elkaar samenhangen.

De enige manier waarop ik gisteravond kon inloggen in WLM was het heropstarten van mijn pc. Meteen erna kon ik moeiteloos inloggen. Maar dit alles levert natuurlijk veel ergernis en extra gedoe op.

Wie heeft een tip of weet een oplossing? Alvast hartelijk bedankt!
I.

PS Ik heb wel eens geprobeerd het probleem op te lossen door het modem (adsl) te resetten, maar dat hielp niet.
 
Laatst bewerkt:
Iemand een idee? Zou het aan de provider (Tele2) kunnen liggen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan