Internetverbinding valt weg bij sommige programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

pecore

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2009
Hallo allemaal.

Ik heb een probleempje. Ik heb nu al een maandje een nieuwe pc, maar de eerste 2 weken deed internet het niet. Uiteindelijk werkte het toen ik het kabeltje ipv in de splitter direct in de modem deed. Ik heb nu echter nog steeds problemen met mijn verbinding. Het ligt namelijk zo: Ik start mijn computer op. Vaak heb ik dan al geen internet. Xfire (een programma dat internet vereist) kan wel starten en functioneert gewoon. Internet en msn werken dan niet (ik gebruik meerdere browsers). Wanneer ik naar het cmd schermpje ga en dan ipconfig /renew intyp doet internet het wel gewoon weer. Na een tijdje valt ie dan weer zo weg. Dit is echter alleen bij de programma's die ik dan opstart. Als ik dan msn heb aanstaan of een online game speel blijft internet het daar gewoon doen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Hier misschien wat nuttige informatie
- Ik heb windows 7
- Ik heb Geen draadloos internet. Hij vind volgens mij wel een draadloze router maar daarmee kan hij niet verbinden.
- Voordat ik mijn nieuwe pc had had ik nergens last van.

Oke deze was nu opgelost door mijn DNS handmatig in te stellen. Internet heeft het enkele weken zonder problemen gedaan tot wanneer plots mijn internet heel sloom werd en de verbinding wegviel. Ik kon geen verbinding meer maken met internet en na wat prutsen dacht ik dat ik het had: gewoon het stekkertje in ander poortje doen van de modem. Toen deed internet het weer totdat ik mijn pc de volgende dag weer aanzette. Ik had weer geen internet dus ik weer een beetje aan het stekkertje friemelen en opnieuw opstarten en toen had ik weer internet. Nu heb ik echter weer hetzelfde probleem maar nu wil internet het helemaal niet doen. Heel af en toe heb ik een hele slome verbinding. Ik dacht dus zeker te weten dat het door de internetkabel kwam, maar toen ik het kabeltje in een laptop stak had ik wel gewoon internet. Waarschijnlijk ligt het dus wel gewoon aan mijn computer.

Ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen.
Alvast bedankt!

Wiljan van Wilgenburg

Laatst bewerkt:
Geef ons eens een paar foutmeldingen die je krijgt van de verschillende software die, na starten, geen Internet kunnen gebruiken.

Uitleg: Als MSN etc. het blijven doen is de Internet-verbinding an sich in orde. Ik vermoed dat je problemen krijgt met het 'omzetten' (=resolven) van (web-)sitenamen naar ip-adressen. Dat wordt DNS resolving genoemd.
Als de meldingen waar ik om vraag inderdaad hinten naar het resolving problemen, zou je eens kunnen kijken wat er gebeurt als je (ipv. de gegevens die je provider je geeft) in de TCP/IP instellingen (IPv4 in Vista/Windows 7) bij de DNS-servers ipv. laten toekennen als vaste DNS servers instelt:
208.67.222.222
als eerste DNS server, en
208.67.220.220
als tweede DNS server.

Dit zijn DNS-servers van Opendns.com die gratis gebruikt mogen worden.

Overigens nog een punt van orde: Ook overbelasting door het gebruik van download-programma's kan een oorzaak zijn. [Je vermeldt in je start-posting niet of je dergelijke programma's gebruikt.]

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ja ik gebruik wel Vuze, maar deze start niet meteen op als ik mijn pc aanzet. En het gebeurt dus ook al zonder dat ik Vuze aan heb staan. Ik zal het even testen als ik weer geen internet heb.

Bedankt voor je reactie

Kijk deze melding gaf msn toen ik geen verbinding had:

5keq2b.png

Tsja, het is wel mager dat je alleen MSN meldt, maar ik zie in ieder geval in die uitvoer dat Internet het op dat moment dan gewoon 'doet', maar dat je
a. DNS problemen hebt op dat moment
b. Die foutmelding over key-ports begrijp ik niet helemaal, maar is misschien gerelateerd aan die DNS-problemen

Probeer dus het instellen van 'vaste' DNS-servers (in dit geval die van OpenDNS) die ik in mijn vorige posting gaf.

Succes,

Tijs.

Bedankt voor je reactie!

Ik heb de DNS veranderd nu. Even kijken of ik nu nog problemen krijg.

Prima. :)

Laat ons, na je testperiode, weten of je verbetering hebt bemerkt.

Tijs.

Ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad!

Super bedankt! :D

Als ik toch problemen krijg zal ik het wel even zeggen.

Dat is goed nieuws! :)

Zet dan even de vraag op opgelost: Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Je kunt de vraag altijd later nog omzetten naar "Vraag is niet opgelost" op het moment dat je toch weer hetzelfde probleem krijgt óf een nieuwe vraag stellen met de stand van zaken op dat moment.

Tijs.

Hey Tijs, zoals je ziet heb ik wederom een probleem (zie extra tekst bij de vraag). Kan je misschien ook weer helpen dit keer aangezien ik vorige keer veel aan je hulp had. O P.s. misschien is het handig om te weten dat wanneer ik probleem oplossen klik er staat dat ik mogelijk mijn modem moet resetten, maar volgens mijn zus zijn al die gegevens dus weg en we zijn bang dat anders nergens in huis meer internet is.

Ik heb zo snel geen idee. Wat (in ieder geval vroeger) wel gebeurde was dat als je teveel van de Internet verbinding 'gebruikt' had (en dus een overtreding had tegenover de FUP (Fair Use Policy) dat dan de Internet-verbinding zo goed als werd 'dichtgezet'. Je zou daar dan (neem ik aan) ook een mailtje van gehad moeten hebben.

Gaat het alleen over jouw pc, maar niet over die van anderen in huis, dan weet ik het zo snel niet. Je zou kunnen kijken of er andere drivers zijn voor je netwerkkaart.

Verder kun je evt. last hebben van spyware en andere ellende. Ga dus in ieder geval daarop testen. Kan o.a. via deze link.

Als bovenstaande niet werkt, een nieuwe vraag stellen, want ik heb geen tips meer, dan.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan