internetverbinding verbroken: wel CASEMA, geen IE en OE

• Onderwerp starter Onderwerp starter bnbn
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bnbn

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2000
Raar probleem:
1. Mijn verbinding met CASEMA komt normaal tot stand
2. De verbinding met IE en OE komt daarna ook normaal tot stand
3. na verloop van tijd (soms na een half uur, soms na 5 uur) wordt de verbinding met IE en OE verbroken, MAAR
4. de verbinding met CASEMA bestaat dan nog steeds!
( dat zie je aan het infoscherm, en aan het doortellen van de connection time en aan de brandende modemlampjes)

5. Ik verbreek de verbinding met casema
6. ik hoef het modem NIET te resetten, ik hoef de PC niet te herstarten
7. ik maak gewoon weer verbinding met CASEMA, en
8. de verbinding met IE en OE is weer (voor onbepaalde tijd) normaal!

Wat kan dat zijn???

Heb ik ook de laatste dagen een paar keer gehad. Ze zijn bezig (geweest?) om de snelheden te vergroten. Misschien ligt het daar aan?
Maar veel verstand heb ik daar niet van en probeer die helpdesk maar eens te bereiken... (grmble!).

staat er bij de internet opties (extra -> internet opties) en dan bij tabblad verbindingen misschien iets? of is er een proxy oid ingevoerd?

:)

Oeps, toch iets gevonden. Primaire en secundaire DNS stonden er niet meer in. Volgens Casema moet dat wel.
Maar zonder die twee deed hij het ook een tijdje. Kan dat kloppen aajeetee?

Gut daaristieweer.......
Zou het dit toch zijn?

Datum: Tijd: Onderwerp:
02/12/2003 10:08 Werkzaamheden Broadbandnetwerk
In verband met werkzaamheden aan het broadband netwerk van Casema kunt u te maken krijgen met een haperende internet-verbinding. Als u hier last van ondervindt kunt u het modem resetten , daarna moet de verbinding weer tot stand kunnen komen.

Dit geld alleen voor de Broadband verbinding met het Motorola Eurodocsis-modem.

De werkzaamheden zullen plaatsvinden tussen 23.00 en 07.00 uur.

Nacht van maandag 1 dec op dinsdag 2 dec Alphen (regio)
Nacht van dinsdag 2 dec op woensdag 3 dec Beverwijk (regio)
Nacht woensdag 3 dec op donderdag 4 dec. Hilversum (regio)
Nacht donderdag 4 dec op vrijdag 5 dec Breda en Utrecht (regio)

Nacht maandag 8 dec op dinsdag 9 dec Breda (regio)
Nacht dinsdag 9 dec op woensdag 10 dec Utrecht (regio)
Nacht woensdag 10 dec op donderdag 11 dec. Utrecht (regio)
Nacht donderdag 11 dec op vrijdag 12 dec Den Haag (regio)

Nacht maandag 15 dec op dinsdag 16 dec Den Haag (regio)
Nacht dinsdag 16 dec op woensdag 17 dec Den Haag (regio)

Onze excuses voor het ongemak.

internet

goede morgen
leukdat er gereageerd is, maar de reacties gaan allemaal over haperende "ïnternetverbindingen"... maar mijn internetverbinding is in orde!
Mijn probleem is dat er WEL internetverbinding blijft bestaan, alleen geen IE en geen OE verbinding...dat is zo raar.

Je zou het toch wel haperen kunnen noemen, als je een Motorola Eurodocsis-modem hebt even een minuutje de stroom er af halen (resetten).

Ik had dus gewoon een trojan binnengekregen. Zie "helpmij tegen spyware".

opgelost

toch nog even melden dat het bij mij uiteindelijk toch een CASEMA probleem bleek te zijn...Deze ellende had voorkomen kunnen worden als ze van begin af aan gezegd hadden dat het "opgelost zou worden" Nu hebben ze steeds weer andere dingen de schuld gegeven: eerst zonealarm, toen virusscanner, toen besturingssysteem,toen netwerkkaartje...en elke keer bellen en wachten en betalen....uiteindelijk na weken werd er meegedeeld dat er een haperende internetverbinding was in rijswijk en dat die opgelost zou worden....en dat is inderdaad gebeurd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan