Internetverbinding verbroken

Status
Niet open voor verdere reacties.

zjeepee

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2003
Ik heb het volgende probleem:
als ik de website van --Rock Werchter 2003-- bezoek dan kan ik zo'n 5 tot 6 minuten daar rondkijken en dan ben ik mijn internetverbinding kwijt, d.w.z. geen verbinding meer met chello. Via winipcfg zie ik dat ik opnieuw de netwerkkaart moet kiezen maar dat werkt niet. Het enige dat helpt is de steker van het kabelmodem eruit trekken, opnieuw insteken en computer opnieuw starten.
Waar kan dit aan liggen want het is toch van de zotte dat een bezoek aan een legale site mijn internetverbinding om zeep helpt.
Ik gebruik Win98 SE en Zone Alarm Pro 3.7.159

Kan het misschien zijn dat de Website iets installeerd op je computer, waardoor een andere inbelverbinding wordt gekozen.
Naar een telefoonnummer van de website.
Dit mislukt bij jou omdat je met een kabelmodem werkt.
Maar kan er wel voor zorgen dat je verbinding wordt verbroken en dat je opnieuw moet installeren zoals je beschrijft.

Sigma

Dank voor de snelle reactie.
Stel dat die website iets installeert op mijn computer, waar kan ik dat dan terugvinden? Staat dat in een cookie of kan ik bijvoorbeeld via ad-aware terugvinden wat en waar dat is geinstalleerd?

Als dat zo is staat meestal bij je verbindingen (deze computer, externe toegang) een inbelicoon die je niet kent. Als dat zo is, dan deze verwijderen en daarna opnieuw opstarten.

Ik zie geen vreemde inbeliconen onder Deze Computer en Externe Toegang.
En is het niet merkwaardig dat pas na verloop van tijd, een minuut of 5, de internetverbinding is verbroken. Of is er een zekere vertraging in het kiezen van die inbelverbinding?
In ieder geval bezoek ik die Werchter website niet meer. Dank voor de hulp.

Mijn vraag is niet opgelost en om die reden bezoek ik de bewuste site niet meer om het probleem te vermijden. Het zou kunnen zijn dat een site probeert mij te bellen zoals sigma suggereert, maar dan blijft het merkwaardig dat mijn verbinding totaal de vernieling in wordt geholpen en ik een volledige "harde" reset moet uitvoeren om de verbinding te herstellen.

Het lijkt me niet dat die site een inbelverbinding bij jou probeert te installeren en te bellen , zou dat wel het geval zijn dan zou je via zone alarm dat progje altijd nog toestemming moeten geven om het i-net op te gaan. En ik lees in jou vraag niet dat za dat doet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan