Internetverbinding verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elfje

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2000
Hallo!

Nadat ik een tijdje terug een nieuwe pc heb aangeschaft, heeft mijn zoontje mijn oude pc nu gekregen - voornamelijk om spelletjes op te spelen.

Deze pc is niet op internet aangesloten en het is voorlopig ook niet de bedoeling dat te doen, alleen staan de oude instellingen van mij er natuurlijk nog in. En ik had een kabel-aansluiting!

Nu krijgt hij dus non-stop de melding dat de computer geen verbinding met het internet kan maken en of hij dan offline wil werken... Ik heb al onder systeeminstellingen gezocht, maar krijg het niet voor mekaar om die internet-instelling eruit te krijgen. :(

Het gaat om Windows 98 en de "oude" internetverbinding via kabel (chello, via LAN).

Alvast bedankt voor de hulp!!!

Elfje

Netwerkkaart verwijderen.
Bij internet explorer, extra, internet opties, verbindingen zorgen dat "nooit een verbinding kiezen" staat aangevinkt.
De icoontjes internet explorer en outlook express verwijderen van het bureaublad.

Draait er nog een virusscanner die wil updaten?
Haast niet meer nodig met een vaste pc, die geen cd-roms en diskettes krijgt, en al helemaal niet op internet komt.
Dus die kan er af.
Of eens in de zoveel maanden updaten met een tijdelijke aansluiting.

Krijg je ook een melding welk programma op het internet wil?

Hallo Paul!

Bedankt voor je snelle antwoort!

"Netwerkkaart verwijderen" -> doe ik dat door de instellingen in de internet opties te veranderen, of moet ik op zoek naar een echte netwerkkaart? :confused:

Ik krijg de melding al als ik in "mijn files" bijvoorbeeld een file wil openen, foto, map, maakt niet uit. Er zit inderdaad een Norton virusscanner en firewall op, en die wilde ik inderdaad verwijderen. Terwijl ik die via de systeeminstellingen en software probeer te verwijderen, blijft de boel na een tijdje hangen: en dan bedoel ik dus het hele systeem :(

Kan het zijn dat ie online registratie-informatie probeert te verwijderen en daardoor niet verder komt?

Elfje

Het beste zou zijn om de hele netwerkkaart eruit te halen zodat windows die niet meer ziet.

Je kunt ook proberen om eerst je TCP/IP protocol (het protocol wat wordt gebruikt om op Internet te komen), even te verwijderen.

Als ik het mij goed herinner heb je op je buroblad een icoon staan met de naam 'netwerkomgeving' of 'mijn netwerk'o.i.d .

Als je daar even met de rechtermuistoets op klikt en kiest voor eigenschappen, dan zou je een lijst moeten zien met geïnstalleerde protocollen zoals Client voor Microsoft netwerken, tcp/ip en waarschijnlijk je netwerkkaart.

In die lijst klik je nu je TCP/IP aan en dan op verwijderen.
Het kan zijn dat je een inbouwmodem in je pc hebt(gehad), in dat geval staat TCP er misschien 2x in. Die kun je zonder probleem verwijderen.

Verwijder niet de netwerkkaart uit de lijst omdat die anders bij deeerstvolgende reboot weer opnieuw wordt herkend door windows en geïnstalleerd.

Eventueel kun je ook nog de kaart bij apparaatbeheer uitschakelen (vinkje bij 'uitschakelen in dit profiel')

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan