Internetverbinding weg in Win7

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanveelen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 dec 2009
Hoi,

Vandaag Win7 Ultimate geïnstalleerd (clean install) in plaats van Vista.
Alles lijkt goed te werken, behalve ..... de internetverbinding.
Op ongeregelde momenten loopt de verbinding 'vast', moet ik de verbinding met mijn netwerk verbreken en weer hestellen, waarna het weer een poosje goed gaat.

Laptop HP Dv5-1120ed.
Draadloze kaart: Atheros AR5007 (geen probleemmelding; uitschakelen voor energiebesparing uitgeschakeld)

Beste vanveelen,

Deed het draadloos internet het wel goed, in Vista?
Heeft u recentelijk de computer verplaatst? (Bij draadloos heeft men vaak bij metalen gebieden signaal verlies.)

Bij mij hetzelfde probleem, na installatie van W7. Niet de router verplaatst o.i.d. Maar regelmatig is zomaar de internet verbinding weg. Als je het niet verwacht en je bent aan het internetten bij een volgende klik naar een website.... weg verbinding.
Erg vervelend

Hoi,

Ja precies.
We zullen die opmerkingen van MarkjeD maar even laten voor wat ze zijn. Voor een 'beginnend computeraar' verwacht je natuurlijk niet zoveel, maar het is wel hinderlijk.
Het probleem is er intussen nog steeds.
Kennelijk is Windows7 tóch niet zo ideaal t.o.v. Vista (dat standaard op de laptop stond) als wel wordt gesuggereerd. Kennelijk bevat het nog steeds veel 'bugs' ....

Hoi,

Kreeg een bericht van Watchdog .... maar ik heb het probleem nog steeds.
HP is zo vriendelijk om zelfs op een mail niet te reageren ....

De vraag moet maar open blijven staan. Want het zal toch niet zo zijn dat wij de enige twee zijn die daar last van hebben.
Ik gebruik W7-ultimate op mijn desktop (clean install) Dus zal het probleem niet bij HP liggen maar bij Windows. Ik heb trouwens nog geen servicepack 1 zien langs komen. Jij wel?

Het probleem van de pc-, versus de apple-verantwoordelijkheid.
Ik heb uitgebreid met Microsoft gebeld hierover.
Ze zeggen doodleuk: de verantwoordelijkheid voor compatible drivers is voor de fabrikant.
Als je een apple koopt, nemen ze de totale verantwoordelijkheid: hardware-besturing-drivers .... etc.
.... en HP reageert zelfs helemaal niet .....
Ik denk dat mijn 'volgende' werkomgeving tóch McIntosh wordt. Een heleboel ges***ieter minder.

Het lijkt me zeker het overwegen waar om de volgende keer over te stappen naar McIntosh. Want het gedoe met Windows stamt niet van het laatste jaar, maar is al net zoveel jaar aan de gang als er Windows bestaat. En ik heb er al heel wat gehad.
(even off topic) Trouwens een hele mooie website heb je.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan