internetverbinding weggevallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

TeknoBel

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2003
Hallo,
Mijn vriendin haar internetverbinding is weggevallen. Ik heb alles nagekeken en qua instellingen zit alles ok.
Ze heeft een Thomson Speedtouch 510 modem (of is het router?).
Er staan 3 lampjes op waarvan die van de ethernetkabel niet brandt. Deze is nochtans aangesloten. Ik heb al een Adaware-scan gedaan zonder resultaat.
Als ik een toesteldetectie doe met de bijgeleverde CD-ROM wordt er geen toestel gevonden.
Waar moet ik de fout gaan zoeken ?

Stroomtoevoer?
Telefoon ingang?
Splitter?
Netwerkkabel?

Al contact gehad met de provider? Als er nl een storing is kun je lang gaan zoeken

Geplaatst door TeknoBel

Er staan 3 lampjes op waarvan die van de ethernetkabel niet brandt.

Als een ehternet lampje op de modem of op de netwerk kaart niet brand( dus ook niet bij het aanzetten), is of de kabel stuk of de netwerk kaart ( van de modem of PC ) stuk :confused: met andere woorden, geen hardware matige verbinding.

Ik heb de modem bij mij thuis (andere locatie) aangesloten, mét diezelfde ethernetkabel, zelfde stroomtoevoer etc. Alles werkt hier, daar kan het dus niet aan liggen. Ik heb dezelfde provider.
Netwerkkaart kapot, daar heb ik ook al aan gedacht. Maar ik was er niet zeker van. Ik twijfel nog steeds of ik het misschien toch ergens in de software moet gaan zoeken. Of is dat uitgesloten ?

Wat ook nog kan, wat er bij een kennis van mij eens is gebeurt met Win98SE en een inbel verbinding, dat na het verwijderen van spyware de Inet verbinding absoluut niet meer aan de praat te krijgen was.
De spyware had zich zo in het register van de netwerk settings genesteld dat alleen na het wissen van bepaalde register netwerk keys en het verwijderen van alle netwerk protocolen het weer wou werken.
Deze PC was dan ook ernstig besmet en is uiteindelijk geformateert om maar weer eens schoon te beginnen :confused:

Maar in geval van spyware dan moet een programma zoals Adaware dat toch opgelost krijgen ?
Iemand sprak mij om te pingen naar mijn netwerkkaart.
Weet iemand hoe dat in z'n werk gaat ?

:confused: Adware haalde de spyware wel weg maar repareerde niet de netwerk instellingen, misschien was dit een zeldzaam geval, er was ook weinig te vinden op het Internet omtrent het verliezen van verbindingen na het verwijderen van spyware.

Alleen een netwerk kaart pingen, dat kan volgens mij niet, je kan wel een PC pingen als je 2 pc's met elkaar aangesloten hebt of een modem pingen.
Waarschijnlijk is het ip adres van die modem 10.0.0.150 , en je kan pingen door naar Start> dosbox te gaan of Start> uitvoeren> cmd <ok>
En dan type je in > ping 10.0.0.150 en dan enter drukken.

Let op! Voor het geval je gaat testen door die pc op een andere pc aan te sluiten, je kan dan niet met diezelfde ethernetkabel doen die je nu voor naar de modem gebruikt.
Je moet namelijk een cross kabel hebben en dat is die modem kabel niet.

om je eigen netwerkaart te pingen kun je gebruik maken op het daarvoor voorziene "speciaal" adres nl:
127.0.0.1
dit is een loopback adres dat naar je eigen netwerkaart verwijst.
commando: ping 127.0.01

Ik heb in het cmd-venster ipconfig /all getypt en ook daar zegt hij dat het medium ontkoppeld is bij LAN-verbinding.
Ik heb de pc (een ouder 'plat' Dell-systeem, pentium 3) opengedaan en zag dat er geen netwerkkaart in zat maar dat die ethernet-kabel rechtstreeks op het moederbord zit aangesloten.
Er zit een ledje op dat "blokje" op het moederbord waar ik de kabel aansluit, en dat brandt niet meer. Ik herinner mij van vroeger dat dat wél brandt bij een correcte werking.
Tot mijn verbazing ging gisteren het ledje opeens branden gedurende 20 seconden terwijl ik erop stond te kijken. De modem duidde direkt een verbinding aan, maar het duurde amper 20 sec. :(
Blijkbaar is het een slecht contact of zoiets, maar rammelen met de kabel hielp niet.
Ik denk nu dat de goedkoopste oplossing een USB-modem kopen is zodat ik die 'defecte' ethernet-aansluiting niet meer nodig heb.

:confused: tja et lijkt er op dat hij gewoon stuk is, en usb zou dan een optie zijn, of een goedkoop PCI ethernet kaartje, maar ik weet niet of die zomaar in een Dell kan.
Misschien helpt het om opnieuw de netwerk adapters installeren en te checken of hij in het bios wel aan staat, maar vaak gaan die onboard netwerk aansluitingen stuk omdat er aan de kabel gesjord is.

Ik heb een netwerkkaartje geinstalleerd in een vrijstaand PCI-slot. Alles werkt terug perfect.
De originele aansluiting rechtstreeks op het moederbord is hoogst waarschijnlijk naar de vaantjes.

Bedankt voor de tips !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan