internetverbinding werkt, maar internet explorer niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

dddd

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2003
Berichten
8
Ik heb verbinding via adsl en er komt ook dat het werkt. Maar als ik op internet ga via explorer in xp dan geeft hij de foutmelding error opening requested page. ( ook iets van dsn error) Misschien heeft het te maken met dat ik ervoor een netwerk tussen twee computers wou installeren. Maar ik heb dezelfde asdl verbinding op een andere computer en daar werkt internet wel en als ik mijn modem verplaats met dezelfde instellingen dan werkt het niet meer op mijn andere, nochtans recente computer.
dank u
 
firewall

Ooit een firewall op deze comp geinstalleerd gehad?
 
Kun je wel mail versturen?
Het klinkt n.l. als een halve verbinding.
Probeer eens te pingen.
Of maak je verbinding nog eens helemaal opnieuw.
 
Zet je pc uit, reset je modem, wacht 5 minuten voor je hem weer inschakelt (als dat kan bij adsl) start je pc op, schakel je virusscanner uit en kijk dan eens of je op internet kan komen.
 
Staat de TCP op DHCP of heb je een statisch IP ingesteld?
 
antwoord

Het is een nieuwe computer en ik heb alleen eerst een netwerkverbinding proberen maken via de xp wizard maar dat werkte niet. Dus heb ik gewoon mijn modem aangesloten op mijn computer en er is dus verbinding. Ik zie dat ik surf aan 2,3 mbps enzo.. Maar als ik internet open dan geeft explorer die error. Ik kan ook geen mail versturen want ik werk via hotmail. Ik heb niets veranderd aan ip adres of andere instellingen. Als ik internet opstart zoekt hij nog proxy server en dan direct die fout. Het ligt ook niet direct aan explorer zelf want ik kan een site via diskette lezen met mijn explorer.
Ik ben ervoor nog nooit met die computer dus op interenet geweest, want het is ne nieuwen.

dank u
 
Laat jij windows XP misschien automatisch updaten ??

Dat had ik gisteren nl ook en mijn internetverbinding deed meteen niets meer (een of andere beveiligingsupdate).
Systeemherstel gedaan van een dag terug en ik had weer verbinding.
Ik heb nu de updates uitgevinkt.
 
adsl verbinding?

Je hebt een netwerk tussen twee computers geprobeerd. Hoe? Directe verbinding, dan heb ik niets gezegd. Maar indirecte verbinding via een hub? Heb je daar de computers misschien ip-nummers gegeven en met een proxy gewerkt? Als dat zo is dan heeft de computer waar je het over hebt dus een volgnummer. Dat kan je zien bij Configuratiescherm/Internet Opties/Verbinding/Lan Instellingen. Dat volgnummer/adres (DNS) moet je dan bij 'proxyserver' uitschakelen. Anders blijft hij zijn content elders zoeken. Maar misschien heb je niets van dit.


sgrav000
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan