Internetverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amon-Ra

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2003
Ik heb 98 se helemaal geïnstalleerd op een Pentium 133. Alles werkt perfect behalve mijn verbinding met het internet. De netwerkkaart is goed geïnstalleerd en geeft geen conflicten. Zowel TCP/IP als NETBUI zijn geïnstalleerd en aan de server of de UTP-kabel ligt het ook niet. Als winipcfg laat uitvoeren krijg ik nooit een standaardgateway (ook niet na ettelijke keren te vernieuwen). De DHCP is onbereikbaar. Weet iemand raad?

Probeer de ip adres in te stellen op een door server toegewezen ip adres(vinkje), dan eens kijken of de gateway wel tevoorschijn komt. Heb je kabel of adsl?

De instelling stond al op een automatisch IP-adres verkrijgen en nog steeds hetzelfde probleem. Nu vraag ik me wel af of het kwaad kan als er een ietsiepietsie verkeerde driver is geïnstalleerd (D-Link 530TX + ipv D-Link 530TX) ook al lijkt de kaart perfect te werken en geeft Windows geen problemen aan. Maar ik ben overgestapt naar die TX+ omdat de gewone TX niet werkte.

Ok, ik moest dus inderdaad de DFE530TX installeren ipv de DFE530TX+! Na wat gefoefel is dat gelukt. Ik vraag me wel af waarom Windows gewoon doet of haar neus bloedt als ik die +driver geïnstalleerd heb. Maar goed, we zijn eruit!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan