Internetverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

laus zuijdwijk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 nov 2009
Berichten
4
Beste mensen,

Mijn TV provider is Ziggo. Draadloos internet (modem + versterker) en telefonie via Tele2. Ik overweeg internet (en wellicht telefonie) ook via Ziggo te laten lopen. Ik bekijk geen films via internet, en ik game ook niet, dus absolute topsnelheid is niet perse noodzakelijk.
Mijn vraag: wat heeft de voorkeur: internet via de tv-kabel of draadloos via de telefoonlijn?

Alvast dank voor de reacties.
laus zuijdwijk
 
Ten eerste dit: als u tevreden bent met hoe het nu werkt moet u lekker alles laten zoals het is en uw zegeningen tellen, want elke verandering is niet altijd een verbetering.

Dus de belangrijkste vraag is: waar bent u ontevreden over, het internet zoals u dat nu heeft, de telefonie, of de TV?
 
Laatst bewerkt:
L.S.

Ik heb geen problemen, maar ik word een beetje 'getriggerd' door de Ziggo welkomstaanbiedingen: een tv-recorder of een tablet. De recorder trekt mij om films op te nemen zonder reclame ergernissen bij het afspelen (in enkele seconden 6-7 minuten doorspoelen). Bovendien zijn de abonnementskosten bij een Alles-in-1 pakket lager.

laus zuijdwijk
 
3-in-1 oplossingen werken redelijk goed, maar van alle mensen die ik ken hebben ze altijd een gsm erbij (wie niet tegenwoordig :) omdat het telefoondeel van 3-in-1 nogal vaak storingen heeft.
Een digitale recorder is inderdaad heel fijn. Heb ik ook en ik kijk dan ook nooit meer iets rechtstreeks en alleen nog maar opgenomen zodat ik de vervelende reclames met een paar klikken kan doorspoelen.

De service van ziggo was waardeloos, maar ik merk dat dat het laatste jaar een stuk beter is geworden.

3-in-1 (van welke leverancier dan ook) is absoluut de goedkoopste oplossing voor TV+Internet+telefonie.

Als het u gaat om de minste technische problemen en de grootste beschikbaarheid, dan kunt u juist weer beter niet 3-in-1 nemen.
Dan is de beste oplossing om voor elk onderdeel die leverancier te nemen die van huis uit daar in thuis is, zoals bijv TV van Ziggo, telefoon van KPN en internet van XS4all. Maar dat is wel de duurste oplossing.
 
3 apart kan goedkoper...
* UPC TV 17.50 euro

* KPN neem je het goedkoopste telefoon abo om gebeld te kunnen worden... heb je iig een vast nr..
kosten 10 euro p/m, uitbellen doe je via VOIP die je via je router erin zet... kosten: ik ben ca 2.50 euro p/m kwijt en het kan nog goedkoper...

* internet: 30/3 MB is vaak genoeg kost ca 2 tientjes, als je goed met de buren kunt deel je dat... (wij doen het zelfs met 3-en...)

Op deze manier kun je de kosten zonder 3-in-1 ook laag houden en als internet eruit ligt.. dan ligt niet meteen alles eruit...
Voor minder dan 4 tientjes bij ons dus... UPC alles in 1 is minimaal 45 euro en dan komen de belkosten er nog bij... ( € 0,09 per minuut of je moet het afkopen voor 15 euro/pm)

PS: we kijken op onze smart-TV met internet aansluiting geregeld Uitzending gemist in digi kwaliteit, super, zelden storing.
En er zit zelfs een browser in de TV en daarmee kijken we full screen ook af en toe een uitzending/film.
Duur z'n smart TV? Hmmm ruim een jaar geleden voor minder dan 500 euro gekocht (aanbieding...).
http://tweakers.net/pricewatch/330288/samsung-ue32f6510s-wit/specificaties/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan