Internetverbindingsprobleem i.c.m. draadloos netwerk en Windows Vista!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcel1964

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2013
Hallo,

Ik heb het volgende probleem. In mijn netwerk heb ik een router van UPC, MODEL EPC 3925. Deze is zo ingesteld dat er een Apple Airport Exteme aanhangt die het draadloze gedeelte op zich neemt. Dit functioneert prima en alle draadloze apparatuur werkt goed, behalve een laptop met Windows Vista. Hier een Fixit programma voor herstel op losgelaten, maar helaas geen internetverbinding. De laptop geeft wel aan verbonden te zijn met het netwerk, maar heeft geen internet verbinding. Dan is er ook nog een desktopcomputer met Vista en die is bekabelt, aangesloten op de Airport. Ook deze geeft verbonden te zijn met het netwerk en heeft alleen naar start of herstart korte tijd internetverbinding. Volgens mij is het een Vista probleem, alle Apple apparatuur werkt goed! Wie heeft de gouden tip?

Marcel1964

gebruik je recente drivers voor of je draadloze netwerkadapter of bedrade netwerkadapter?

Als je daarmee de routers bedoelt is het ja. De router is net nieuw en de Airport update zichzelf.

neen, wat ik bedoel zijn de adapters in je vista laptop. Ga naar apparaatbeheer, klik netwerkadapters open en daar zie je een lijstje van alle netwerk adapters in je laptop. En anders kan je eens kijken of de fabrikant vd laptop recentere drivers ter beschikking stelt op zijn site dan degene die jij nu hebt.

Ik heb inmiddels een nieuwe netwerkkaart geïnstalleerd en dus de meest recente drivers ook. In de veilige modus is er wel internet verbinding. Het probleem ligt inmiddels ook bij UPC Special Care en die stelt voor een schone installatie! Heb ook AVG antivirus verwijderd en een speciaal programma AVG remover eroverheen gedaan, helaas nog geen internetverbinding. Hoewel eigenlijk wel een verbinding, maar iets binnen Vista blokkeerd.

druk gelijktijdig op de windows en r toets op 1 vd Vista machines en post dan eens het resultaat vh volgende commando cmd /k ipconfig/all

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan