Interngeheugen vergroten zinvol?

Status
Niet open voor verdere reacties.

extern

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 nov 2005
Ik zou graag willen weten of het zinvol is mijn huidige interngeheugen te upgraden van 1024 naar 2048.
Ik heb begrepen dat des te groter je interngeheugen je des te sneller met je programma's kunt werken en daarmee je pc sneller overall is.

Pc gegevens:
Pentium 4 3.00 Mhz.
1024 MB intern
HD (2) 120 MB

De programma's waar ik mee werk zijn oa: Office, Photoshop, Pinnacle Studio en de nodige spyware/virus programma's die op de achtergrond draaien.

Voor de goede orde als ik Ctrl + Alt + Del klik bij een programma dan kom ik zelden aan de 50% wat een indicatie is volgens mij dat het niet echt noodzakelijk is om te upgraden. Correct?

Graag een advies

tenzij je met extreem grote grafische afbeeldingen werkt of extreem grote spellen is het niet nodig.. want windows kan toch niet alles gebruiken voor de vaste programentuur.. 1024 is echt genoeg (misschien over een paar jaar als winhooz nog meer vraagt :P)

Klinkt logisch eigenlijk.

Ik werk niet met extreem grote bestanden dus laat ik het maar zoals het is tenzij het systeem mettertijd aangeeft dat eea. nodig is.

Ik weet genoeg.

Bedankt voor je reactie.

Your welcome, trouwens het upgraden is alleen maar leuk als je op dit moment wilt patsen :P en voor de lage prijzen van tegenwoordig kan dat ook best :P

Inderdaad. Met 1024MB moet je toch wel alles kunnen wat je wilt, tenzij je serieus zwaar rekenwerk doet.
Upgraden naar 2048 MB is een beetje over the top, en ik betwijfel of je (in ieder geval met de huidige softwaretoepassingen) zoveel geheugen überhaupt gaat gebruiken.

Als op indrukwekkende grafische prestaties uit bent, kan je misschien beter investeren in een betere videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan