Internverbinding uitstekend. Internet op laptop heel erg traag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hart29

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jan 2012
Hallo,

ik heb 2 weken geleden een nieuwe Acer Aspire gekocht ( type 7739Z). Mijn internetverbinding vanuit Ziggo is uitstekend ( 65mbs ) en mijn signaalsterke is ook uitstekend ( Maximum ).

Als ik nu op internet ga serven en bijvoorbeeld filmpjes op site o.a. Youtube wil gaan kijken duurt het enorm lang voordat deze zonder haperingen worden afgespeeld. Hetzelfde geldt als ik een programma o.i.d. wil downloaden, max 42,6 Kbs. Dit ondanks dat mijn verbinding vanuit Ziggo prima is.

Ik begin me steeds meer te irriteren omdat het een gloednieuwe laptop is en zelfs mijn oude laptop nu vele malen sneller op internet is.

Wat is hier aan de hand? is het een functie die uitstaat ( power save modus ) of iets heel anders?

gr,
Daniel

Allereerst welkom op Helpmij.nl

Het probleem met de trage verbinding, is dat alleen op het moment dat je draadloos de verbinding maakt of gebeurt hetzelfde op het moment dat je de laptop met een kabel aansluit op de modem?

zijn de internet drivers correct geinstalleers van de acer website?

Laatst bewerkt door een moderator:

Het probleem met de trage verbinding, is dat alleen op het moment dat je draadloos de verbinding maakt of gebeurt hetzelfde op het moment dat je de laptop met een kabel aansluit op de modem?

Ik heb dat nog niet getest ( ga ik vandaag testen )..al mijn andere apparaten ( lees PS3 en Iphone ) werken wel perfect..

Ik heb het getest..het scheelt deels...

surfen + filmpjes gaan prima! normale snelheid met kabel

downloaden is nog even traag......helaas

Nadeel bij Acer laptops is dat ze volgepropt zitten met software van 600 fabrikanten die je iets proberen aan te smeren waardoor je laptop zo traag als dikke &^^&* wordt ;)
Mijn advies: sla belangrijke bestanden op en veeg de laptop schoon en zet windows er opnieuw op, het systeem zal vele malen sneller zijn en ik vermoed ook je internet snelheid.
De reden dat Acer laptops zo goedkoop zijn is vanwege de troep die erop staat in de hoop dat je software koopt zoals virus scanners enzo.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan