Een nieuwe topic aangemaakt als vervolg op dit topic.
Bedankt voor de snelle reactie en mijn excuses voor het kapen, ik zag dit echter niet als kapen omdat de vraag al was opgelost en het topic nog gewoon open stond.
Als ik bijvoorbeeld 0,22 invul komt er een waarde uit van 2,15 terwijl hier eigenlijk 2,29 uit zou moeten komen als ik het handmatig uitreken. Moet ik misschien de tabel gewoon opdelen in verschillende tabellen met de formule?
Twee punten:
1 Het is niet gebruikelijk (netjes) om een vraag van een ander te kapen en er op door te gaan. Je moet dan gewoon een nieuwe vraag stellen, waarin je eventueel kunt verwijzen naar die andere vraag.
2 Als je het voorbeeld van de oorspronkelijke vraag goed bekijkt zie je dat de A-kolom netjes in stapjes van 100 oploopt. In jouw geval is er geen regelmaat in de A-kolom. Daardoor kun je niet dezelfde formules gebruiken. Je moet dan in de A-kolom de eerst lagere waarde en de eerst hogere waarde ten opzichte van de S1 meting opzoeken, dan de verhouding bepalen van de S1 meting ten opzichte van die waardes, vervolgens die verhouding loslaten op het verschil op de waardes in de B-kolom, behorend bij de waardes uit de A-kolom. Dit betekent 4 maal de combinatie INDEX-VERGELIJKEN gebruiken.
Aanvulling:
Toch ook maar even de oplossing voor je uitgewerkt. Mijn eerste schatting van 4 moet uiteindelijk 7 zijn.
Bedankt voor de snelle reactie en mijn excuses voor het kapen, ik zag dit echter niet als kapen omdat de vraag al was opgelost en het topic nog gewoon open stond.
Als ik bijvoorbeeld 0,22 invul komt er een waarde uit van 2,15 terwijl hier eigenlijk 2,29 uit zou moeten komen als ik het handmatig uitreken. Moet ik misschien de tabel gewoon opdelen in verschillende tabellen met de formule?