• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Interpoleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Narrie82

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2016
Goedenavond,

Ik kom er niet helemaal uit met interpoleren in Excel..Ik heb een tabel waarvan de lengte en de breedte bekend is. Bijvoorbeeld de breedte is 60cm en de hoogte is 290cm. Nu wil ik de lengte weten, het is handmatig al af en toe een vervelend klusje dus benieuwd of dit ook in excel kan...

Zie attached het voorbeeld...

Alvast bedankt!

Mvg

Bekijk bijlage Interpoleren.xlsx

Het zal wel niet goed zijn maar de vraag en het voorbeeld zijn dermate summier dat ik er maar dit van gemaakt heb.

Code:
=2*F2+2*G2

Hoi VenA,

bedankt voor je antwoord iig!

Het was een gedeelte van een tabel die eigenlijk wat groter is..Ik heb nu wat meer van de tabel erin gezet in de hoop dat het wat duidelijker overkomt, mijn vraag was wel heel summier inderdaad..

Stel ik heb een hoogte van 290cm en breedte van 60cm, hoeveel zou de lengte dan worden als de tabel geinterpoleerd wordt en wat zou de eventuele formule zijn?

mvg,

Bekijk bijlage Interpoleren2.xlsx

Vul eens wat in waaruit blijkt wat de de uitkomst moet zijn. De oplossing zal waarschijnlijk liggen in de standaardfuncties INDEX() en MATCH() maar wat het met 'Interpoleren' te maken heeft ontgaat mij even.

In de tussentijd ben ik ook nog bezig geweest en had als reactie op post #1 het volgende voorstel met wat hulpvelden in het lichtblauwe vlak en een tekstvak met toelichting.
Deze oplossing werkt met breedte >=25 en <75 en hoogte <=300 en >275

Bijlagen

In de tussentijd ben ik ook nog bezig geweest en had als reactie op post #1 het volgende voorstel met wat hulpvelden in het lichtblauwe vlak en een tekstvak met toelichting.
Deze oplossing werkt met breedte >=25 en <75 en hoogte <=300 en >275

Bedankt Marcel! Deze oplossing werkte voor me! Ik heb 'm nu verder uitgewerkt en zo te zien werkt het...Bekijk bijlage Interpoleren MB.xlsx

De anderen ook bedankt voor het meedenken! :)

Mvg,

Ik ben eerder benieuwd naar de formule waarmee de tabel is gevuld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan