Intertnet-gateway verwijderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter RnB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RnB

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2006
Hallo,

Ik heb al een tijdje lang een probleem met ons thuisnetwerk.
Het is een netwerk dat uit 3 PC's bestaat en over Internet gaat.
Alle drie de computers moet nu eerst verbinding maken met een internet-gateway voordat we verbinding hebben. Ook de "hoofdcomputer" moet dat doen. Ok, dat is allemaal niet zo erg maar het is ook zo dat de internet-gateway, na een bepaalde tijd niet gebruik te maken van het internet, uitgaat. En dan komen we er niet meer op.

Mijn vraag: hoe kan ik de Internet-Gateway verwijderen?

Ik heb hier ook een andere topic gevonden waarin (bijna) hetzelfde probleem beschreven wordt. Die staat op "opgelost" maar daarin wordt niet uitgelegd hoe het is opgelost.

Bij voorbaat dank,

Bijlagen

• Internet-Gateway.jpg
    Internet-Gateway.jpg
    79,7 KB · Weergaven: 96
Laatst bewerkt:
hoihoi dit moet werken volgens mij.

even internetgateway aanklikken rechtermuisknop dan eigenschappen en dan de vinkjes weghalen. als het goed is en gaat dan kan je daarna internet gateway verwijderen.

als ik het niet goed heb word ik wel weer verbetert:D

suc6

gr mike:thumb:

Ja je wordt verbeterd :p ,Er zijn helemaal geen vakjes die ik kan uitvinken :confused:.
er is wel een knop "instellingen" maar dan kom ik bij een lege lijst.

:p dan weet ik het ook niet even zo

suc6 verder

gr mike:thumb:

Dat icoon krijg je, als je met DHCP werkt, dus dat je automagisch een ip nummer van de router krijgt.

Loop de netwerkwizard eens door, en/of stel die ook bij de internetopties in, bij verbindingen, en kies voor een permanente verbinding.

we hebben de wizard al doorgewerkt maar we kunnen het niet meer terugdraaien.
en ook bij internetopties kunnen we nergens "permanente verbinding" vinden. Is er geen mogenlijkheid om het hele netwerk weg te gooien?

Bij verbindingen, instellen, en de wizard doorlopen, tot permanente verbinding instellen.

ik zie het nu wel maar dat is alleen voor inbellen.
Welke opties moet ik dan kiezen om bij permanente verbinding te komen?

Laatst bewerkt:
Nee, die is niet alleen voor het inbellen, internet opties, verbindingen, instellen, volgende, verbinding met internet maken, ik wil handmatig een verbinding instellen, verbinding maken via een permanente breedbandverbinding, voltooien.

Of het helpt, weet ik niet, maar nee heb je.

Ook de netwerkwizard doorlopen, vanuit het configuratiescherm, zou kunnen helpen.

Het kan te maken hebben met uPNP. In dat geval zou het helpen om op je router uPNP uit te schakelen.

Wat ook nog kan is dat (op één of meerdere pc's) 'Internetverbinding delen' staat ingeschakeld. Dit kun je uitschakelen door met de rechtermuisknop op 'LAN-verbinding' te klikken en te kiezen voor 'Eigenschappen'. Vervolgens naar het tabblad 'Geavanceerd'. Daar kun je het vinkje voor 'Andere netwerkgebruikers mogen via de internet-verbinding van deze computer verbinding maken' uitschakelen.

Hoe is alles aangesloten? Alle pc's rechtstreeks op een router? Of is er een pc met een internetverbinding die gedeeld wordt?
In dat geval moet je op die pc alleen het bovenstaande vinkje aan hebben staan. Op alle anderen niet. Op de hoofdpc zet je vervolgens het tweede vinkje in dat tabblad ('Andere netwerkgebruikers mogen de gedeelde internet-verbinding beheren of uitschakelen') uit.

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan