• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Interval voor de F9 toets ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koos Timmer

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2007
Hallo.

Ik vroeg mij af of er niet zoiets zou zijn of te maken is dat voor mij in een door mij bepaalde tijdsafstand de F9 toets indrukt of te wel mijn exel blad opnieuw uit rekent.

dit om berekeningen te maken die verband houden met de lopende tijd van NU()
ik wil dus in een formule de verstreken tijd gebruiken en wil liever niet zelf om de minuut de f9 toets drukken. :o

Ik vind het wel erg vreemd dat het in het oude mij bekende DOS en qbasic pascal etc geen probleem was en bij dit soort moderne programma`s wel. :confused:

groeten Koos.

Laatst bewerkt:
En hoe staat jouw berekeningsniveau nu dan? Zie Extra > Opties > Berekenen.

Hallo Wigi.

staat op automatisch

het probleem die ik heb is dat ik iets wil laten uitrekenen door verloop van tijd zonder ook maar iets te moeten doen.

ik zal proberen om mijn idee van de formule te omschrijven.

ik stap in de trein en ga van groningen naar rotterdam, ik geef 2 gegevens in ,
1 de vertrektijd 2 de snelheid van de trein.

ik geef de tijd van vertrek in b.v 20:15 uur ( cel a1 )
de snelheid zet ik in ( cel b1 )

in ( cel c1 ) zet ik de volgende formule , deze spreek ik even uit :

als het verschil tussen de vaste vertrek tijd en de huidige tijd NU() met 1 minuut is verhoogd is de trein zoveel ? km op weg naar rotterdam.
Mits er gestaakt wordt hi grapje.

dus de km lopen op de pc tijd, en dat zonder verdere tussen komst van wie dan ook.

ik hoop dat het zo iets duidelijker wordt.

Groeten Koos.

Hoi Koos

Ik heb even een voorbeeld bestand(mbv een macro) gemaakt aan de hand van je voorbeeld. Deze doet ipv om de minuut, om de 5 seconden opnieuw bereken om dat ik geen zin had om zo lang te wachten. Kijk maar of je er iets mee kunt.

Gr Paul

Bijlagen

Hallo Paul Groote S

dit werkt inderdaad maar heeft 1 probleem.

doordat hij in een lus zit kun je verder niets meer doen.

het zou gewoon op de achtergrond door moeten werken tot er er wordt ingegrepen door een commando van wie of wat dan ook.

Net als de pc clock die je onder in je scherm ziet.

Groeten Koos

Laatst bewerkt:
Ik heb het nu zo gemaakt dat elke keer wanneer je iets veranderd op het werkblad de afstand wordt geupdate. Je hoeft in het begin alleen op de vertrek/aankomst knop te drukken.Als je op knop drukt om van aankomst komt de totale tijd/afstand er te staan. Dit is de eerste keer dat ik zo iets maak dus kijk maar even of het werkt.
Gr Paul

Bijlagen

Hallo Paul.

dit werk goed, echter op de achter grond.

dit zou dan op de voorgrond moeten werken, dat zou geweldig zijn.

groeten Koos.

Nu doet die het zoals bedoelt volgens mij. Wist ook niet dat dit kon dus heb ook weer wat geleerd. Het werkt nu zo: hij begint wanneer je op vertrekken drukt en stopt wanneer je op aankomst drukt. Er zit geen loop in dus je hebt er verder geen last van en kunt in de werkmap ook gewoon verder werken. De interval staat nu op 1 sec, dit kun je nog aanpassen.

Gr Paul

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Paul.

ik ben der uit hoor en het werkt perfect.

heb het volgende in elkaar geknutseld en ondek daar een probleem in.

zie bijlage.

stel de tijd NU() is 15:25:12
als ik de tijd in cel A1 NU() overzet naar cel B1 =TEKST(A1;"uu:mm:ss") en daarvandaan naar cel C1 =B1*1 is het bij mij op de ene pc goed, namelijk 15:25:12
maar op de anderre pc staat er in cel B1 uu:25:12 de uren zijn hier niet goed.

mischien weet iemand hoe het dit komt.

groeten Koos.

Bijlagen

Koos Timmer, Dan heb je op die andere PC een engelse versie van Excel draaien en wordt de syntax "hh:mm:ss".

Groet, Leo

even een leuke tip:

even een leuke tip voor de mensen die het werken met tijdseenheden in excel interessant vinden:

www.computeridee.nl -->> naar downloadsectie -->> download SCHAAKKLOK.XLS

pluis hiervan de macros uit (beschrijving staat er steeds bij!!) en je bent een heel stuk wijzer op dit gebied.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan