• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Intervallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kriekos

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2009
Hallo,

Ik heb nog een vraagje.

Ik heb een lange lijst (kolom) cijfers. Ik zou nu intervallen willen vastleggen waarbinnen ik het aantal observaties wil weten. Ik kan via '=AANTAL(A...:A...)' werken, maar dan moet ik handmatige elk interval berekenen en het interval opgeven waarbinnen ik het aantal observaties wil weten. Met een kolom van +- 30000 cijfers is dat erg tijdrovend. Weet iemand een manier om de interval vast te leggen?

In de bijlage vindt u een voorbeeld. U vindt 100 cijfers. Ik wil per interval van 100 000 weten hoeveel observaties er in de intervallen zitten.

Dank bij voorbaat.

Bijlagen

In F2 de waarde groter dan en in F3 de waarde kleiner dan. Kolom A lijst genoemd met
Code:
=INDIRECT("Blad1!$A$1:$A$"&AANTALARG(Blad1!$A:$A))
Daarmee de volgende formule:
Code:
=SOMPRODUCT((lijst>=F2)*(lijst<=F3))
Is dit het niet dan begrijp ik er kennelijk niets van en is een voorbeeld wellicht helderder.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Rob en Willem, alvast bedankt voor de hulp, maar geen de voorstellen is wat ik zoek, denk ik. Het kan ook zijn dat het aan mij ligt.

Ik heb een nieuw voorbeeld toegevoegd dat iets duidelijker zou moeten maken wat ik zoek.

Bijlagen

Wellicht kom je met deze iets verder:
Code:
=SOMPRODUCT((($A$2:$A$101>D2)*($A$2:$A$101<F2)))

Suc6, Cobbe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan