Invailid system disk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Design_ruleZ

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Hey,

Mijn broertje heeft sinds een tijdje een pII met windows ME, gister wou hij dus spelletje spelen. Hij was klaar en nu net wou hij weer even spelen, maar zo doende krijg hij die error (Invailid system disk) Ik heb gekeken, ik heb diskette station uitgeschakelt, cd-rom drive uitgeschakelt(in bios) en losgekopelt. ik heb in bios dat i C moet opstarten, maar blijf die error krijgen. Ik heb een vermoede dat het met de HD te maken heeft. Ik zou graag zo willen dat ik niet hoeft te formarteren, want erstaan veel save file en etc. van mijn broertje op.

Met vriendelijk groet,

Chris

opstart diskette erin doen :)

http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

daar kan je ze downloaden.

dan naar de dos prompt gaan en met het commando

sys

kan je, je disk weer bootable maken.
(sys heeft nog bepaalde parameter nodig, helaas zit ik achter XP en kan ik nu ff niet zo snel zien welke het moet zijn, met sys /? kan je er misschien zelf uitkomen).

Design_ruleZ, een virus heeft je HD geïnfecteerd en met name de gegevens die op spoor 0 en sector 0 staan beschadigd, hierdoor kan het besturingssyteem niet worden benaderd. Volgens mij is de enige oplossing dat je HD gefomateerd moet worden en hierna WinMe opnieuw te installeren.

Dennis.

Hij gaf zelf al aan dat ze broertje er achter heeft gezeten.

Laten we nu niet over haast schijven gaan formateren.

Geplaatst door Pur
Laten we nu niet over haast schijven gaan formateren.
Dat moet je zeker ook niet doen als alle beschikbare middelen nog niet zijn toegepast. Mijn vorig bericht gaf een richting aan. Het woord "Volgens" dat ik gebruikte betekent dat een ander hierover een andere mening zou kunnen hebben. En dat deed je dus ook.

Dennis.

Ik wil echt niet gaan bekvechten over vorm fouten ofzo,
maar jij zegt toch echt dat het de
enige oplossing
is.

Ik kan er nog wel een paar bedenken voordat je overgaat tot het geheel formateren.

Met sys c: worden er in totaal 3 bestanden vanaf je opstart-diskette naar je HD overgeheveld. Twee ervan zijn hidden-bestanden, het ene dat niet hidden(verborgen) is, is het command.com bestand. Dit bestand doet heel weinig. Het date(en nog andere)-commando wordt dit bestand geïnterpreteerd. Het dient als een vertaler.

Maar wat ik je wilde zeggen:

Hoe kan sys c: de 3 bestanden op je HD zetten, terwijl het gedeelte waar deze 3 bestanden geregistreed moeten worden beschadigd zijn?

Mijn vraag aan jou is nu: Lukt het je om middels sys c: de 3 bestanden op je HD te zetten?

Dennis.

de error is toch:

invalid system disk

dat betekend dat de disk ( c: ) geen system disk is (niet bootable) .

Om van een disk een system disk te maken bestaat het kleine programma,

sys.com

dit programma zet niet alleen bestanden op je disk , maar zet zo ook nog op een special plek.

Ja, je bent toch nu je OS kwijt? Dat bedoel ik juist.

sys.com?

hier een uilleg: sys.com is een tool om die 3 bestanden naar je HD over te zetten en meer niet. Het is een copieer-tool.

Zou je mijn vorige vraag willen beantwoorden? Dit is juist voor de analyse van je probleen van groot belang.

Dennis.

Geplaatst door Pur
maar zet zo ook nog op een special plek.
Juist daarom die speciale plek FAT(File Allocation Table), die kan aangetast zijn.

Nogmaals, dit alles is mijn vermoeden in die richting. Ik kan natuurlijk ook mis hebben hoor.

Dennis.

probeer eens op te starten met een goeie opstart diskette waar ook fdisk op staat.
Typ op de dosprompt dus achter A:\

fdisk\mbr gevolgt door enter.

dit hersteld je FAT "File Allocation Table" typ daarna achter de prompt eens sys c: gevolgt door enter.

als dit niks oplost ben ik ook erg bang dat je aan formateren moet gaan denken omdat er dan waarschijnlijk zulke onherstelbare fouten aan het OS zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan