Invalid Boot Diskette

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Op het werk heb ik een Dell Dimension 2100. Gister wou ik een backup maken op een tweede harde schijf, die we daarvoor even inbouwden. Erna wou hij niet meer opstarten. Tenslotte de oude toestand hersteld, met de harde schijf die er al in zat, de flatcable die er al in zat, etc. ... alles bij het oude. Maar hij wil niet meer opstarten (ook niet na veranderingen in het bios wat betreft opstartvolgorde), en ik krijg op een zwart scherm alleen de mededeling:

Invalid Boot Diskette
Insert BOOT diskette in A:

Ook met een andere harde schijf doet hij niks meer, idem met een andere flatcable.

Wat me wel opvalt is dat er op het moederbord, niet ver van waar de harde-schijfkabel ingeplugd zit, permanent een heel klein geel lampje brandt. Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn en wat ik moet doen?

Bedankt alvast voor je antwoord!

Ingmar

Je kunt ook even in de BIOS kijken of de HD gevonden is op IDE 00/01. Zet hem anders op AUTO of laat hem detecteren met F3.
Want volgens mij vindt hij de HD niet.

Dag Will,

bedankt voor je reactie. Nee, het vinden van de HD was het probleem niet, in het BIOS stond keurig een Maxtor-zus-en-zoveel genoemd. We hebben inmiddels van Dell te horen gekregen dat de harde schijf in orde is, en hebben Windows opnieuw geïnstalleerd (was blijkbaar beschadigd geraakt), nu doet de boel het weer. Maar alle bestanden zijn wel verloren .. gelukkig hebben we een backup van kort geleden.

Groeten,

Ingmar

PS Dat lampje op het moederbord bleek gewoon standaard te moeten branden, God weet waarom.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan