demasuredries
Gebruiker
- Lid geworden
- 21 okt 2014
Hallo,
Ik ben bezig met het maken van een programma voor het uittekenen van kasten. Hierbij heb ik heel veel verschillende dynamic blocks gemaakt. Het ik mij tot nu toe gelukt om alle verschillende dynamic blocks in te laden via het Vba.Programma.
De volgende stap is dus om de parameters van mijn blocks invoegen in Vba. Deze heb ik geprobeerd met onderstaande code. Bij het testen van het programma krijg ik een error "invalid input". Het gaat over volgende regel: 'oDblkProp.Value = "txtHoogte" 'Hoogte van de kast.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Ik ben bezig met het maken van een programma voor het uittekenen van kasten. Hierbij heb ik heel veel verschillende dynamic blocks gemaakt. Het ik mij tot nu toe gelukt om alle verschillende dynamic blocks in te laden via het Vba.Programma.
De volgende stap is dus om de parameters van mijn blocks invoegen in Vba. Deze heb ik geprobeerd met onderstaande code. Bij het testen van het programma krijg ik een error "invalid input". Het gaat over volgende regel: 'oDblkProp.Value = "txtHoogte" 'Hoogte van de kast.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Code:
Dim objBlok1 As AcadBlockReference
Dim strPath As String
Dim oprops As Variant
Dim oDblkProp As AcadDynamicBlockReferenceProperty
Dim i As Integer
dblInvoegpunt(0) = 0: dblInvoegpunt(1) = 0: dblInvoegpunt(2) = 0
Set objBlok1 = ThisDrawing.ModelSpace.InsertBlock(dblInvoegpunt, "C:\Autocad\Definitieve blocks\1.Onderkast\1.Vooraanzichten\Niet Beplakt\Vooraanzicht.NB.Doorlopende Stijlen.dwg", 1#, 1#, 1#, 0#)
If objBlok1.IsDynamicBlock Then
oprops = objBlok1.GetDynamicBlockProperties
For i = 0 To UBound(oprops)
Set oDblkProp = oprops(i)
If oDblkProp.PropertyName = "Hoogte" Then
oDblkProp.Value = "txtHoogte" 'Hoogte van de kast
Exit For
End If
Next
End If
Laatst bewerkt door een moderator: