• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

inventarisatielijst met automatische pagina einde

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicole180

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2014
Goedemiddag,

Ik verzorg op het werk elk jaar de inventarisatielijsten van de voorraad.
Dit zijn ongeveer 500 paginas met producten welke geteld moeten worden.
Een product kan op een verschillende locaties voorraad hebben staan en op 1 locatie kunnen meerdere verschillende producten staan.
Ik krijg een excel export uit ons voorraad systeem.
Deze verdeel ik ieder jaar met de hand in verschillende pagina's.
Ik wil namelijk dat een voorraadlocatie altijd maar op 1 pagina komt te staan.
Er zijn verschillende mensen die met deze lijsten aan de gang gaan, dus dubbelingen kunnen ontstaan als 1 locatie op 2 lijsten staat.

Als voorbeeld

Pagina 1 (geteld door team A)
locatie 1 product a
locatie 2 product a
locatie 2 product b

Pagina 2 (geteld door team C)
locatie 2 product c
locatie 3 product d
locatie 3 product a

Om ook producten die niet op de voorraad staan te vinden moeten de medewerkers ALLE gevonden goederen opschrijven als die op een locatie staan die op hun tellijst staat.
In bovenstaand voorbeeld krijg ik dus een dubbeling van alle producten op locatie 2.
Om het overzichtelijk en leesbaar te houden doe ik ook altijd ongeveer 25 regels per pagina, of net iets minder ivm de locatie dubbeling.

Wie kan mij helpen?
Ik ben opzoek naar een automatische of snellere manier om de 500 paginas af te drukken onder voorbehoud dat een voorraadlocatie niet op 2 paginas genoemd wordt,
met een maximum van 25 regels per lijst.
Ik heb toegevoegd een bestand met een klein deel van hoe het er uit ziet.
Ik heb totaal geen verstand van vba code, ik kan wel enkele voorbeelden vinden, maar die zijn niet toepasbaar op mijn sheet.

Bijlagen

In de bijlage is een macro opgenomen die de pagebreaks met een druk op de knop instelt.

Bijlagen

Bedankt voor de reacties al!

In de bijlage is een macro opgenomen die de pagebreaks met een druk op de knop instelt.
Hierdoor krijg ik elke locatie op een aparte pagina, helaas heb ik bijna 8000 verschillende locaties. Dat zijn dan 8000 paginas printen.

Kijk eens naar mijn inbreng
Ik zie nu op welke locaties een product ook staat. Maar alsnog lopen dezelfde locaties over van pagina 1 op 2.

Ik had je vraag niet helemaal goed gelezen. Is deze beter?

Bijlagen

GENIAAL !

Ik ga morgen ochtend een complete voorraad lijst uit het systeem halen om te zien of het zware werk ook lukt!
Dan laat ik het resultaat weten!!
Alvast super bedankt!!!

Het is helemaal gelukt! Wat geweldig !

Super bedankt voor de oplossing op maat !
(Deze mag evt. dicht)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan