Goedemiddag,
Ik verzorg op het werk elk jaar de inventarisatielijsten van de voorraad.
Dit zijn ongeveer 500 paginas met producten welke geteld moeten worden.
Een product kan op een verschillende locaties voorraad hebben staan en op 1 locatie kunnen meerdere verschillende producten staan.
Ik krijg een excel export uit ons voorraad systeem.
Deze verdeel ik ieder jaar met de hand in verschillende pagina's.
Ik wil namelijk dat een voorraadlocatie altijd maar op 1 pagina komt te staan.
Er zijn verschillende mensen die met deze lijsten aan de gang gaan, dus dubbelingen kunnen ontstaan als 1 locatie op 2 lijsten staat.
Als voorbeeld
Pagina 1 (geteld door team A)
locatie 1 product a
locatie 2 product a
locatie 2 product b
Pagina 2 (geteld door team C)
locatie 2 product c
locatie 3 product d
locatie 3 product a
Om ook producten die niet op de voorraad staan te vinden moeten de medewerkers ALLE gevonden goederen opschrijven als die op een locatie staan die op hun tellijst staat.
In bovenstaand voorbeeld krijg ik dus een dubbeling van alle producten op locatie 2.
Om het overzichtelijk en leesbaar te houden doe ik ook altijd ongeveer 25 regels per pagina, of net iets minder ivm de locatie dubbeling.
Wie kan mij helpen?
Ik ben opzoek naar een automatische of snellere manier om de 500 paginas af te drukken onder voorbehoud dat een voorraadlocatie niet op 2 paginas genoemd wordt,
met een maximum van 25 regels per lijst.
Ik heb toegevoegd een bestand met een klein deel van hoe het er uit ziet.
Ik heb totaal geen verstand van vba code, ik kan wel enkele voorbeelden vinden, maar die zijn niet toepasbaar op mijn sheet.
Ik verzorg op het werk elk jaar de inventarisatielijsten van de voorraad.
Dit zijn ongeveer 500 paginas met producten welke geteld moeten worden.
Een product kan op een verschillende locaties voorraad hebben staan en op 1 locatie kunnen meerdere verschillende producten staan.
Ik krijg een excel export uit ons voorraad systeem.
Deze verdeel ik ieder jaar met de hand in verschillende pagina's.
Ik wil namelijk dat een voorraadlocatie altijd maar op 1 pagina komt te staan.
Er zijn verschillende mensen die met deze lijsten aan de gang gaan, dus dubbelingen kunnen ontstaan als 1 locatie op 2 lijsten staat.
Als voorbeeld
Pagina 1 (geteld door team A)
locatie 1 product a
locatie 2 product a
locatie 2 product b
Pagina 2 (geteld door team C)
locatie 2 product c
locatie 3 product d
locatie 3 product a
Om ook producten die niet op de voorraad staan te vinden moeten de medewerkers ALLE gevonden goederen opschrijven als die op een locatie staan die op hun tellijst staat.
In bovenstaand voorbeeld krijg ik dus een dubbeling van alle producten op locatie 2.
Om het overzichtelijk en leesbaar te houden doe ik ook altijd ongeveer 25 regels per pagina, of net iets minder ivm de locatie dubbeling.
Wie kan mij helpen?
Ik ben opzoek naar een automatische of snellere manier om de 500 paginas af te drukken onder voorbehoud dat een voorraadlocatie niet op 2 paginas genoemd wordt,
met een maximum van 25 regels per lijst.
Ik heb toegevoegd een bestand met een klein deel van hoe het er uit ziet.
Ik heb totaal geen verstand van vba code, ik kan wel enkele voorbeelden vinden, maar die zijn niet toepasbaar op mijn sheet.