Invisible flash over html hyperlink

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cyroq
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Cyroq

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
Hallo,

Ik weet niet of dit in de flash- of htmlsectie hoort, aangezien probleem over beiden gaat.
Ik heb een html pagina met een flashelement erin. Dit element ligt in een div dat gedeeltelijk bovenop mijn tekst met hyperlink ligt. Door de achtergrond doorzichtig te maken van de Flash heb ik een mooie rollOver kunnen maken (muis over de flash en een vergrootte afbeelding schuift over de html-tekst heen). Dit werkt prima.
Het probleem is nu dat de hyperlink niet meer aan te klikken is, omdat er (doorzichtige) Flash overheen ligt. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? Misschien een methode om de div van de Flash pas boven de tekst te zetten (z-index) wanneer de rollOver functie wordt aangeroepen? Of misschien zijn er makkelijkere oplossingen...

Alvast bedankt,
Cyroq

EDIT Ik was weer te ongeduldig, ik heb al een methode gevonden. Wat ik net beschreef als oplossing schijnt goed te werken. Ik heb de volgende regel toegevoegd aan m'n Flash bij de rollOver: getURL("javascript:flashDivNaam.style.zIndex = 11;");
En voor de rollOut een z-index van 9. De tekst zelf heeft een z-index van 10.

Laatst bewerkt:
Okee misschien werkt het toch niet helemaal. Blijkbaar kunnen sommige pc's er niet mee omgaan. De regel
getURL("javascript:flashDivNaam.style.zIndex = 11;");
zorgt ervoor dat -normaal gesproken- de z-index veranderd wordt, maar op sommige pc's wordt er gewoon een venster geopend met de tekst "javascript:flashDivNaam.style.zIndex = 11;"
Is er een manier om dit op te lossen? Javascript zou gewoon enabled moeten zijn op die pc want andere javascript functies werken wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan