Invoegen afbeelding in outlook 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

thenan

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2011
Een kennis heeft het volgende probleem:
Als hij een afbeelding wil invoegen in outlook 2003 dan komt deze tijdens het maken van het bericht wel in het tekstvak maar komt na verzending bij de ontvanger als bijlage binnen.
Ook binnen komende berichten met ingevoegde afbeeldingen zitten als bijlage in het bericht.
Hij heeft de indruk dat het gekomen is nadat hij het Norton Internet Security abonnement vernieuwd heeft. Voor die tijd heeft het goed gewerkt.
Hij heeft een Vista besturingssysteem.

Beste thenan,

Ik heb hier de oplossing voor je, je moet de afbeelding niet als bijlage invoegen maar als volgt: invoegen-figuur-afbeelding. Ik hoop je hiermee geholpen te hebben.

groet,
Computerhelper

De afbeelding wordt niet als bijlage ingevoegd maar volgens invoegen-afbeelding-bestand enz.
Nogmaals, het heeft altijd goed gewerkt.

Hallo thenan.

Probeer dit. Zet je cursor neer waar je een mail wilt typen. Klik op tab invoegen, figuur, bladeren, bmp of jpg selecteren.
De ontvanger krijgt geen bijlage of attachement, maar wel het plaatje. Is het dit.

Anders heel even die norton uitschakelen en gelijk weer inschakelen

Laatst bewerkt:
Nogmaals: bij het maken van een bericht zie je de afbeelding in het tekstvak staan.
De ontvanger ziet de afbeelding niet in het tekstvak maar in de bijlage.
Tijdelijk uitschakelen van Norton helpt niet

Zo moet het toch echt in Vista. Bij mij gaat dit wel goed. :D

mailtje.JPG

Probleem is inmiddels opgelost
In de email-instellingen stond "bericht zonder opmaak" aangevinkt.

He netjes. Jij ook bedankt voor de terug melding. Hier hebben anderen ook wat aan. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan