• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoegen afbeeldingen met VBA in Excel 2007 werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danielle22

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Berichten
378
Hallo allemaal,

Na heel wat speurwerk is het mij nog steeds niet gelukt. Ik probeer met de volgende code (zie voorbeeld) plaatjes in te voegen.

In Excel 2003 en 2010 geeft dit geen problemen, maar in Excel 2007 werkt het niet. Ik krijg dan de melding:

"Eingenschap insert van klasse Pictures kan niet worden opgehaald"

Ook alle andere soortgelijke VBA coderingen doen het niet. Ik denk dat dit ligt aan Excel 2007.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen en of het wel mogelijk is in Excel 2007?

Alvast heel erg bedankt voor de eventuele reacties.

Groetjes,

Danielle

Bekijk bijlage afbeelding invoegen.xlsm
 
Bedankt voor je reactie.

Ik heb het even doorgelezen en ik denk dat ik nog SP1 van Excel 2007 heb. Als ik het zo lees dan moet ik SP2 hebben, en dan moet het wel werken.

kan ik dan gewoon SP2 downloaden via:

http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=5

En dan deze installeren? Hoe kan ik trouwens zien of ik SP1 of SP2 heb voor Excel? Als ik kijk bij info dan zie ik een versie code staan. Hoe kan je aan de code zien of je SP1 of SP2 hebt?

Groetjes,

Danielle
 
Het is opgelost. Als je SP1 gebruikt, dan werken de macro´s voor het invoegen van afbeelingen via VBA coderingen niet.

Ik heb nu SP3 geinstalleerd en het werkt perfect.

Bedankt!

Groetjes,

Danielle
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan