invoegen documenten problematisch

Status
Niet open voor verdere reacties.

philou5

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2008
Dag allemaal,

Ik werk met Word 2003.
Door het converteren van een bericht dat ik wilde invoegen, is mijn hele invoegingsprocedure veranderd. :o. Als ik een bestand.wilde invoegen deed ik invoegen, bladeren, bestand selecteren, commando geven, kind kan de was doen. Ook foto's en andere bestanden waren geen probleem
Nu krijg ik na het selecteren een dialoogbox waarin invoegen grijs is, ik kan bereik aangeven en bij bestandstypen zit een pulldownmenu met o.a. Word, XML, RTF en andere tekstbestanden. Foto's en aktes kan ik hier dus niet meer mee invoegen.
Vraag!
Hoe krijg ik mijn oorspronkelijke instelling terug?
Op de knop standaardinstelling wordt niet gereageerd, systeemherstel werkt hier niet (maar dat had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht).

Vast bedankt
Philou

Heel misschien..................:
laat de pc (-> Windows Zoeken) eens zoeken naar de normal.dot. Eenmaal gevonden, verwijder die en start Word nog eens op. Hoe is het nu?

Pasja,
Bedoel je de zoekfunctie in het startmenu? En bedoel je dan het bestand "normal.dot" ?Dat wordt niet gevonden.
Philou

Ja (zoeken in Start)

Je moet in het menu beeld van de verkenner wel de opties voor het verbergen van bekende extensies etc. uitvinken, alsmede het weergeven van verborgen bestanden en mappen aanvinken.

Pasja,
bedankt voor het meedenken, maar ik vermoed dat ik onvoldoende info gegeven heb. Ik werk met XP.
Philou

Ik werk niet meer met XP, dus je zal even in de Helpfunctie (wel onder de Start) moeten invoeren : zoeken naar bestanden. Dan wordt je naar de juiste lokatie verwezen.

Helaas, ik heb een paar mogelijkheden geprobeerd, maar geen resultaat. In ieder geval bedankt voor je reacties

Philou

Hoi Philou,

Misschien dat u hier iets mee kunt:
Het sjabloonbestand Normal.dot dat wordt gebruikt door Word is waarschijnlijk beschadigd. U kunt de sjabloon Normal.dot tijdelijk een andere naam geven om vast te stellen of het probleem hierdoor wordt veroorzaakt.

Als u de naam van de sjabloon Normal.dot wijzigt, wordt voor diverse opties de standaardinstelling hersteld. Dit geldt onder andere voor aangepaste opmaakprofielen, aangepaste werkbalken, macro's en AutoTekst-fragmenten. Het is verstandig om het bestand Normal.dot een andere naam te geven en het niet te verwijderen. U kunt de instellingen dan gemakkelijk herstellen als blijkt dat de sjabloon niet beschadigd is.

Bij bepaalde typen installaties van Word worden meerdere geldige Normal.dot-bestanden gegenereerd, bijvoorbeeld als er meerdere versies van Word of meerdere gebruikersprofielen actief zijn op dezelfde computer. In deze situaties moet u alert zijn om te voorkomen dat u de naam van de verkeerde versie van Normal.dot wijzigt.

Ga als volgt te werk om de naam van het bestand Normal.dot te wijzigen:
1. Sluit alle exemplaren van Word af en sluit ook WordMail af.
2. Klik op Start op de taakbalk van Windows, wijs Zoeken aan en klik op Bestanden of mappen.
3. Typ Normal.dot in het vak Naam.
4. Selecteer in het vak Zoeken in de lokale vaste schijf (of de locatie van een andere gebruikerssjabloon als u Word uitvoert vanaf een netwerkserver).
5. Klik op Nu zoeken om het bestand te zoeken.
6. Klik met de rechtermuisknop op elk exemplaar van het bestand Normal.dot dat in het dialoogvenster Zoeken wordt weergegeven. Klik op Naam wijzigen in het snelmenu. Geef een nieuwe naam op voor het bestand, bijvoorbeeld OudNormal.dot of Normal-1.dot.
7. Minimaliseer het dialoogvenster Zoeken.
8. Start de automatiseringsclient opnieuw om Word te starten.

Als Word nu wel op de juiste wijze start, hebt u het probleem opgelost. In dat geval wordt het probleem veroorzaakt door een beschadigde sjabloon Normal.dot. U moet waarschijnlijk enkele instellingen wijzigen om uw favoriete opties te herstellen. Als het bestand Normal.dot waarvan u de naam hebt gewijzigd, aangepaste elementen bevat, zoals stijlen, macro's of AutoTekst- fragmenten die u niet gemakkelijk opnieuw kunt maken, kunt u deze kopiëren vanuit het oude bestand Normal.dot naar het nieuwe bestand Normal.dot. Hiervoor gebruikt u Beheer.

Als u meer informatie wilt over het gebruik van Beheer, gaat u als volgt te werk:
1. Klik op Office-assistent.
2. Typ Beheer gebruiken.
3. Klik op Zoeken.
4. Klik op Instellingen gebruiken van een ander document of andere sjabloon.

Als u werkbalkaanpassingen hebt opgeslagen in een aangepaste werkbalk, kunt u deze kopiëren met Beheer. Als u de aanpassingen echter hebt aangebracht in een van de ingebouwde werkbalken van Word, moet u deze helaas opnieuw aanbrengen nadat u de naam van de sjabloon hebt gewijzigd. Deze wijzigingen kunt u niet kopiëren met Beheer.

Mocht het zoeken toch niet werken,
ga naar C:\ Documents and setting\ "eigen naam"\Application data\Microsoft\Sjablonen\Normal.dot of de locatie waar u uw programma's in installeerd.

Hallo mooiweer,

bedankt voor je reactie. Ik heb net even zitten puzzelen. Met de zoekfunctie komt het bestand niet boven drijven en als ik de hele naam intik, geeft de computer het volgende aan:

"het bestand c:\ doc...enz verwijst naar een locatie die niet toegankelijk is. De locatie kan een vaste schijf op deze computer of in het netwerk zijn. Controleer of de schijf is geplaatst, of u verbinding met het netwerk of het internet hebt en probeer het daarna opnieuw. Als u dan ook niet kunt vinden,is de informatie mogelijk verplaatst of verwijderd."

Ik zit niet in een netwerk en normaal gesproken zitten al mijn vaste schijven in de computer. Het lijkt me dus dat de info is verplaatst of verwijderd. Maar als het bestand verwijderd zou zijn, zou ik dan niet meer problemen met Word moeten hebben?

Philou

Laatst bewerkt:
Zie bericht van 3 juni 23.04 uur vwb. het zichtbaar maken van bestanden en / of mappen die niet zichtbaar zijn.

Bingo! :D

Ik had die aanwijzing van jou niet begrepen, maar in XP moet je dan naar "geavanceerde opties" En toen kwam tijdens de zoekactie het bestand eruit rollen. Andere naam gegeven, maar helaas, mijn probleem is niet opgelost. Gelukkig kom ik via invoegen van afbeeldingen (ipv bestanden) een heel eind, dus ik kan in ieder geval mijn genealogische aktes kwijt in mijn documenten en dat is een hele geruststelling.

Hartelijke groeten
Philou

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan